יום הדבורים העולמי- 20 במאי

בשנת 2007 גילו כוורנים ברחבי העולם ש-40 מיליארד דבורים נעלמו מהכוורות שלהן. אם היעלמות הדבורים תימשך, אנחנו נהיה בבעיה קשה.
הדבורים הן אחד מבעלי החיים החשובים ביותר להמשך קיומנו בני האדם, ובשנים האחרונות יש חשש להכחדה שלהן בגלל שמספרן הולך ופוחת. הדבורים הן בעלי חיים מאביקים, אלה שמעבירים את האבקה של הצמחים מהזכרים אל הנקבות, כדי להרבות אותם, ובלעדיהן תהליך זה יפגע. הדבורים עוזרות גם להתריע על סיכונים סביבתיים וכאשר מערכת אקולוגית מקומית לא מתפקדת כמו שצריך.
הכחדה של הדבורים לא רק שתגרום למחסור כלל עולמי בדבש, אלא גם של פירות וירקות.
התמונה באדיבות: יואל ירון 
הסכנות שעומדות בפני הדבורים הן חרקים פולשניים, חומרי הדברה וניצול הקרקע לשימושים שונים מאשר חקלאות, וכך חומרי ההזנה שלהן פוחתים ומושבות הדבורים נמצאות תחת איום רציני.
בעקבות ההבחנה בהתמעטות של אוכלוסיית הדבורים, קמו יוזמות להגנתן. אחת מהיוזמות האלה היא יום הדבורים העולמי, שהוכרז על ידי האו"ם בשנת 2017.
התאריך 20 במאי נבחר בגלל שזהו יום הולדתו של אנטון יאנסה, מחלוצי ענף הדבוראות שעסק בגידול דבורים וייצור דבש. יאנסה נולד בסלובניה במאה ה-18, והיה המורה הראשון בעולם לגידול דבורים.

איך מציינים את יום הדבורים ברחבי העולם? (מתוך ויקיפדיה)
  • שותלים זרעי פרחי בר (מהם הדבורים מפיקות צוף), ומגדלים צמחים בגינה אשר לא זקוקים להרבה מים או לכימיקלים מיוחדים כדי לגדול.
  • מכירים את הכוורנים המקומיים ולומדים מהם על מלאכת עשיית הדבש.
  • קונים/מכינים/אוכלים דבש או מאכלים המכילים דבש.

  • קוראים ולומדים על דבורים ועל מאביקים אחרים, ועל כיצד אנו יכולים להפסיק את הכחדת הדבורים.


ה-20 במאי הוא גם יום הקיש לורן

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות