יום הארי פוטר העולמי- 2 במאי

יום הארי פוטר הבינלאומי מצוין ב-2 במאי בכל שנה, לזכר סיום הקרב על הוגוורטס, שבו דמויות רבות (לא נעשה לכם ספוילר מי) מצאו את מותן. מצד אחד, זהו יום שמחה על הניצחון בקרב של הארי פוטר וההפסד הצורב של לורד וולדמורט, אך מצד שני זהו גם יום אבל על הפרידה מהדמויות הכה חשובות.

על יום הארי פוטר הכריז ראש ממשלת בריטניה לשעבר, דייוויד קמרון, בשנת 2012. קמרון הוציא הצהרה רשמית שבה הוא הודיע שהסיבה להכרזה על יום מיוחד זה היא להנציח את עבודתה של הסופרת ג'יי קיי רולינג, שהשפיעה משמעותית על התרבות בכל רחבי העולם ומחזיקה גם בשיא גינס כסדרה הנמכרת ביותר על ידי סופר יחיד, ביותר מ-500 מיליון עותקים.

כמה עובדות מעניינות על הארי פוטר

הספר הקסום של רולינג נדחה על ידי מוציאים לאור 12 פעמים לפני שהתקבל על ידי הוצאת הספרים בלומסברי.

רולינג החלה לכתוב את הארי פוטר בדירתה שבצומת קלפהאם בלונדון. הרעיון לסדרה הגיע אליה במקור ברכבת ממנצ'סטר ללונדון.

חוץ מסדרת הארי פוטר, רולינג גם כותבת ספרי פשע בדיוניים בשם העט רוברט גלבריית'.

בשנת 2020 תרמה המחברת, ג'יי קי רולינג, מיליון פאונד לארגוני צדקה בבריטניה, שמסייעים לדרי רחוב ולקורבנות אלימות במשפחה, כדי להגביר את התמיכה שלהם בשכבות החלשות שנפגעות הכי קשה בתקופת הקורונה. רולינג כתבה בטוויטר שלה: "אני תורמת בהוקרה לקרב על הוגוורטס שאנחנו מציינים 22 שנה לקיומו. ביום השנה של הניצחון הגדול לקוסמים, אני חושבת על האנשים שמנסים עתה להגן עלינו מפני הקורונה".

יום ההולדת של הארי פוטר חל ב-31 ביולי (לקרוא עוד).

איך לחגוג את יום הארי פוטר?

תיהנו מהארי פוטר בבית. תקראו את הספרים או תצפו בסרטים.

היכנסו לאתר הרשמי של הארי פוטר שבו תוכלו למצוא פעילויות בנושא עולם הקסמים והכישופים של הארי פוטר. קישור לאתר הרשמי . תוכלו להצטרף למועדון האוהדים הרשמי דרך האתר ולגלות דברים חדשים שמפרסמת ג'יי קיי רולינג, ולקרוא עוד על עולם הקוסמים. עשו ערב טריוויה עם משפחה או חברים בנושא הארי פוטר. שחקו במשחקי טריוויה וגלו מי יודע הכי הרבה על הארי פוטר ושאר הדמויות והסיפורים שבסדרה.

עשו מסיבת נושא של הארי פוטר, עם תחפושות הארי פוטר ועיצוב תפאורה שמתאימה לסדרה.

הכינו יצירות בנושא הארי פוטר, כמו פסלים של הארי פוטר מכל מיני חומרים שיש לכם בבית, הכינו עוגות מעוצבות ומקושטות בנושא הארי פוטר, משקאות בצבעים מיוחדים שיזכירו שיקויים מהארי פוטר וכל מה שאתם אוהבים בסדרה.

פרסמו פוסטים ותמונות בנושא הארי פוטר ברשתות החברתיות עם ההאשטג #harrypotterday


huo vtrh puyr
מקור התמונה

ה-2 במאי הוא גם יום התינוקות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות