יום מריו- 10 במרץ

יום מריו נחגג לכבוד הדמות האייקונית ממשחק הוידאו הפופולרי סופר מריו. הסיבה לבחירת התאריך 10 במרץ היא שבאנגלית התאריך נכתב כך: MAR 10 וזה נראה כמו המילה Mario.
הדמות מריו הופיעה לראשונה במשחק של נינטנדו בשם Donkey Kong בשנת 1981. במשחק משנת 1981 מריו היה נגר ללא שם, רק עם הכינוי Jumpman. בשנת 1983, נינטנדו השיקה את המשחק החדש סופר מריו שבו הגיבור הפך לאינסטלטור איטלקי שמציל נסיכות בשם מריו.

במשחק סופר מריו מצילים שני האחים האינסטלטורים האיטלקיים, מריו ולואיג'י נסיכות כמו את הנסיכה פיץ' מהנבל באוזר או את הנסיכה דייזי. לפעמים הנסיכות מצילות דווקא אותם. במשחקים הראשונים היה צריך להציל את פאולין, חברתו של מריו. מריו ולואיג'י חיים בממלכת הפטריות ועוברים הרפתקאות ואתגרים רבים בדרך להצלת הנסיכה. מריו לובש חולצה אדומה ועליה סרבל כחול עם כפתורים צהובים, נעליים חומות, כפפות לבנות וכובע אדום עם האות M. ללואיג'י לעומת זאת יש את האות L על הכובע. לשניהם יש שיער ושפם בצבע חום כהה.
השם המלא של מריו הוא מריו מריו. מכיוון שלאחים קוראים האחים מריו, התברר שהשם הפרטי של הדמות ושם המשפחה הם זהים. כך גילה יוצר הדמות שיגרו מיאמוטו בספטמבר 2015. בשנת 2005 מיאמוטו גם גילה שהגיל של מריו הוא 25. 

איך לחגוג את יום מריו?
אם אתם כבר מכירים את מריו או שאתם גיימרים שעדיין לא ניסו את המשחק, היום הזה הוא בשבילכם. הזמינו חברים ומשפחה לשחק במשחק של נינטנדו ושתפו את הרעיון ברשתות החברתיות באמצעות ההאשטג #NationalMarioDay.
עוד דרכים לחגוג את יום מריו הן לאכול פטריות, לכבוד הפטריות במשחק שנותנות כוח וחיים נוספים. אפשר גם לעשות מסיבת מריו עם עוגה מעוצבת בצורה של סופר מריו ולקשט את החדר באביזרים למסיבות בעיצוב של דמויות מהמשחק סופר מריו. תוכלו גם ליהנות מדפי צביעה של סופר מריו.
לא משנה איך תחגגו את היום הזה, שיהיה לכם יום מריו שמח!


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות