יום הפאה הנוכרית הבינלאומי - 10 במרץ

יום הפאות הבינלאומי הוא יום שנחגג פעם בשנה בתאריך 10 במרץ. היום המיוחד הזה נועד מצד אחד להכניס קצת כיף לחיים שלנו עם משחק התחפושות שאפשר לעשות במראה החיצוני שלנו על ידי לבישת פאות שונות, ובמקביל גם ליצור מודעות לבעיות נשירת השיער שנגרמות ממחלות ומטיפולי כימותרפיה.

הפאה היא חלק מתחפושת. באמצעות הפאה אנחנו יכולים לשנות את המראה שלנו. אנחנו יכולים להפוך להיות זוהרים כמו כוכבת קולנוע, מצחיקים כמו ליצן או פשוט ליהנות ממראה שיער שונה מהרגיל, שופע יותר ומעניין יותר, אפילו מושלם.

הפאה הנוכרית היא כיסוי דמוי שיער המונח על הראש. הפאות הנוכריות עשויות משיער אנושי טבעי או משיער סינתטי.

יום הפאות הבינלאומי נחגג מאז שנת 2016. חנות אביזרי מסיבות בשם טימשופ (Temashop.dk) בדנמרק יצרה את יום המודעות הזה כדי לתמוך במאבק בסרטן וליצור מודעות לבעיות נשירת השיער הנגרמות כתוצאה ממנה וגם בשביל להזכיר לעולם את ההנאה שבלבישת פאה על הראש. 

כדי ליצור פיאות נוכריות איכותיות יש צורך בשיער טבעי ולכן נשים וילדות רבות נרתמות לעזרה ותורמות את שיערן שנגזר במספרות ועובר למפעלי פיאות לצורך יצירת פיאות לחולות סרטן. 

אובדן שיער נגרם לא רק כתוצאה ממחלת הסרטן אלא גם ממחלות נוספות כמו אלופציה אראטה, מחלה דלקתית של זקיק השערה שגורמת לנשירת שיער הקרקפת.

הפאות הנוכריות משמשות גם נשים בציבור החרדי שרבות מהן מקיימות באמצעות לבישת הפאה את חובת כיסוי שערות הראש.

לשופטים ועורכי דין בבתי  משפט במדינות רבות כמו אנגליה, ארה"ב ואוסטרליה פאה נוכרית מתולתלת בצבע לבן היא חלק הכרחי מהתלבושת המסורתית.

פאות הן גם חלק מההופעה של מלכות דראג שרוצות להציג מראה של שיער נשי שופע ומהמם.

יש גם נשים שמעדיפות ללבוש פאות נוכריות שנראות כמו שיער טבעי כדי להנות ממראה של שיער שופע, בעיקר במקרים שבהן הן סובלות משיער דליל או פגום.

איך לחגוג את יום הפאה הנוכרית הבינלאומי?

הדרך הטובה ביותר לחגוג את יום הפאות הבינלאומי היא ללבוש פאה. השיגו פאה, לבשו אותה ותהנו ממראה אחר. אפשר לכבוד היום המיוחד הזה לבחור בפאה עם צבע שיער אחר, אורך אחר ממה שיש לכם, תסרוקת אחרת. זה כמו להתחפש וזה כיף. העלו את המודעות אצל אנשים מסביבכם לסטיגמות שנגרמות כתוצאה מנשירת השיער. אם יש לכם שיער ארוך, תוכלו לגשת למספרה כדי לגזוז אותו ולתרום אותו לייצור פאות. תוכלו אפילו להצטרף ל- Temashop.dk כדי לתמוך בילדים ובמשפחות הסובלות מסרטן וסטיגמות. שתפו תמונות שלכם עם פאה ברשתות החברתיות באמצעות ההאשטאג #WigDay.


ה-10 במרץ הוא גם יום קופסת האוכל וגם יום סופר מריו

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות