יום קופסת האוכל- 10 במרץ

יום קופסת האוכל הוא יום שנוסד בארה"ב שבו כולם לוקחים לעבודה או ללימודים או לכל מקום שאליו הם הולכים, קופסת ארוחת צהרים (Lunch Box) שבה ארוחת הצהרים שלהם שהכינו לעצמם.
קופסת ארוחת צהרים היא דרך לארוז את האוכל שהכנתם בעצמכם ולקחת אותו אתכם לאן שאתם רוצים. קופסה טובה שומרת על האוכל טרי ונקי. אם תקחו לעבודה או ללימודים את ארוחת הצהרים שלכם בקופסה, לא תצטרכו לקנות אוכל בחוץ וכך גם תחסכו כסף, וגם תאכלו אוכל בריא ונקי יותר.


קופסאות ארוחת הצהרים הופיעו לראשונה בסביבות שנות ה- 1880, כשאנשים לקחו לעבודה אוכל מהבית. הקופסאות היו עשויות ממתכת ולא דקורטיביות במיוחד.

כמה שנים מאוחר יותר, הילדים רצו לחקות את אבותיהם והחלו לקחת לבית ספר גם הם קופסאות אוכל שהיו עשויות מקופסאות פח ריקות ששימשו לאכסון טבק או עוגיות, וקישטו אותן בעצמם.

הפעם הראשונה שהחלו למכור קופסאות ארוחת צהרים, היתה בשנת 1902. אלה היו קופסאות שהזכירו סל פיקניק ממתכת.

מיקי מאוס היה הדמות המצוירת הראשונה שהופיעה על קופסת אוכל בסרט משנת 1935. 
בשנות ה- 1950, החלו קופסאות האוכל לתפוס תנופה ביחד עם תוכניות הטלויזיה הפופולריות, כשהיצרנים הבינו שברגע שעל הקופסה מצוירות דמויות אהודות כמו אלאדין, הפרש הבודד, וכוכב מערבוני הילדים הופאלונג קאסידי, הקופסאות נחטפות בהתלהבות כמו לחמניות. 
קישור
בשנות ה- 1960 הופיעו קופסאות אוכל מויניל זול, אבל המתכת עדיין המשיכה לשלוט בשוק קופסאות האוכל עד שנות השמונים, שאז השתלט על התחום הפלסטיק הזול והקל.

היום קופסאות האוכל מיוצרות מחומרים כמו פלסטיק, מתכת או בד, הן מכילות בדרך כלל כמה תאים או קופסאות קטנות נוספות כדי שהאוכל לא יתערבב ואפשר יהיה לקחת גם רטבים ומאכלים נוזליים וקופסאות אוכל עתיקות (וינטאג') הן פריט אספנות מבוקש.




ה-10 במרץ הוא גם יום הפאה הנוכרית ויום מריו

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות