יום החתול השחור - 27 באוקטובר

 בגלל אמונות טפלות בתרבויות מסוימות, חתולים שחורים קשורים למזל רע, ולמרבה הצער, אנשים מעדיפים פחות לאמץ אותם ולהעניק להם חיים טובים. יום החתול השחור נוסד במטרה להראות לאנשים שחתול שחור יכול להיות החתול המושלם עבורם, ולעזור בהעלאת המודעות לגבי חתולים שחורים באופן כללי.

אם אתם מחפשים חתול לאימוץ, למה לא לקחת חתול שחור? לא רק שהאמונות הטפלות האלה שהוא מביא מזל רע לחלוטין לא נכונות, אלא גם אתם עשויים למצוא חתול שחור שיהיה בן זוג חתולי נהדר עבורכם! ואם אתם כבר בעלי חתול שחור, יום החתול השחור הוא הזדמנות בשבילכם להעלות לרשתות החברתיות תמונות של החתול השחור המהמם שלכם.

חתולים שחורים הם בני זוג נאמנים, ובשנים האחרונות אנחנו רואים אותם יותר ויותר בתרבות הפופ. יש את לונה, החתולה השחורה המצוירת שמופיעה בסדרת האנימה סיילור מון, וגם את סיילם, שהוא החתול השחור של סברינה המכשפה הצעירה, סדרה שבטוח שהרבה ממכם ראו כשהיו צעירים. חתולים שחורים הם נהדרים ויש להם כל כך הרבה אישיות, ולכן אנחנו צריכים לקדם את כל מה שטוב בהם ולא לאפשר לתדמית השלילית שלהם להמשיך להתקיים.

יש הרבה מיתוסים ואמונות טפלות לגבי חתולים שחורים, ורבים מהם דווקא חיוביים. לדוגמא, ספנים אומרים שאם יש חתלתול שחור על הספינה זה ירגיע את הים וגם את הרוח. באנגליה, אם חתול שחור מבקר במלון, בצימר או בפונדק שלך, כדאי שתקבל אותו בברכה, מכיוון שהוא יביא עוד אורחים. יש גם אמונות טפלות אחרות באנגליה לגבי חתולים שחורים, כמו למשל שאם חתול שחור הולך לפניך, אומרים שהוא לוקח את הצרות שלך איתו. הם גם מאמינים שחתול שחור הוא סגולה לנישואין נהדרים.

בסקוטלנד מאמינים שהצבת חתלתולים שחורים במרפסת תמשוך אירועים חיוביים ותמנע צער. באמריקה בעבר האמינו שלחתולים שחורים יש כוחות קסומים בעצמותיהם, ושהם מושכים כוח ומזל טוב.

לחתולים השחורים יש עוד יום מיוחד, אז לא להתבלבל עם יום ההערכה לחתול השחור שחל ב-17 באוגוסט.

ההיסטוריה של יום החתול השחור

יום החתול השחור נוצר בשנת 2011 על ידי העמותה Cats Protection (הגנה לחתול) במטרה לחגוג לחתולים השחורים היפהפיים יום מיוחד משלהם. כאשר הקמפיין הושק לראשונה, התגלה כי לקח לחתולים שחורים בממוצע שבוע יותר למצוא בית בהשוואה לחתולים בצבעים אחרים. מסיבה זו הם השיקו את הקמפיין שנועד לחגוג לכבוד החתולים השחורים ולעזור לקדם אותם כחיות מחמד יפות שראויות לאהבה ותשומת לב כמו חתולים אחרים.

כדי להבין קצת יותר את יום החתול השחור ולמה הוא כל כך חשוב, עלינו להסתכל על ההיסטוריה של החתולים השחורים וכיצד נוצרה הסטיגמה השלילית לגביהם. זה קשור במידה רבה לימי הביניים כשאנשים, במיוחד אלה שהיו שייכים לכנסייה הקתולית, האמינו כי שחתולים שחורים הם מכשפות ששינו צורה. מאז, הנזק נגרם. 

איך לחגוג את יום החתול השחור?

ישנן מספר דרכים שונות בהן תוכלו לחגוג את יום החתול השחור. אחת הדרכים לחגוג את היום הזה היא לאמץ חתול שחור. בהשוואה לחתולים אחרים, חתולים שחורים מאומצים הרבה פחות! אם אתם חושבים להוסיף חיית מחמד למשפחתה, אחד הדברים הנחמדים ביותר שתוכל לעשות הוא לאמץ חתלתול או חתול שחור שעבר התעללות או חתול חסר בית על ידי יצירת קשר עם מקלט החיות הקרוב אליכם כדי לראות אם יש חתול שצריך בית טוב.

אם אם לא רוצים לאמץ היום חתול, יש עוד דרכים לחגוג את יום החתול השחור: חשוב שתפיצו את הידיעה שאין שום אמת באמונה הטפלה לגבי הקשר שבין חתולים שחורים למזל רע. פרסמו ברשתות החברתיות תמונות של חתולים שחורים ועודדו אנשים לאמץ אותם. תוכלו גם לתרום לעמותות שמטפלות בחתולים.


ה-27 באוקטובר הוא גם יום העצמאות של סנט וינסנט והגרנדינים ושל טורקמניסטן וגם יום הקולגות העצבנים

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)