ימי עצמאות- סנט וינסנט והגרנדינים וטורקמניסטן - 27 באוקטובר

ימי העצמאות של סנט וינסנט והגרנדינים וטורקמניסטן - 27/10

היום חוגגות שתי מדינות (אין קשר ביניהן) את יום העצמאות שלהן- הראשונה היא סנט וינסנט והגרנדינים, והשנייה היא טורקמניסטן.

סנט וינסנט והגרנדינים היא מדינה שמורכבת מאי קריבי קטן בשם סנט וינסנט וחבורה של איים קטנים שהם שני שליש מהאיים גרנדין וחיים בה כ-102,000 אנשים.
השטח של כל האי הקטן והאיים שמקיפים אותו הוא בסה"כ 389 קמ"ר, קצת גדול יותר מרצועת עזה. מדינה כל כך קטנה עם שם כל כך ארוך.
ב-27/10 קיבלה סנט וינסנט והגרנדינים עצמאות מבריטניה. היום היא שייכת לחבר העמים הבריטי ולקהילייה הקריבית.
השפה הרשמית של סנט וינסנט והגרנדינים היא אנגלית. עיר הבירה היא קינגסטאון.
תמונה מלמעלה של האי סנט וינסנט (מקור)

אם אתם רוצים קצת להירגע על החוף של האי סנט וינסנט:

ידעתם שהשם של הים הקריבי הוא על שמם של שבט הקריב, שבט אינדיאני שחי באזור זה עד לתקופה שבה הגיעו האירופאיים? כשהגיעו האירופאיים לים הקריבי, הם נתקלו בבני השבט הזה שהיו מאד לוחמניים. לפי הסיפורים שלהם, הם נהגו לאכול בני אדם ומכאן הכינוי קניבלים, שהוא בעצם נגזר מהמילה קניבה, כינוי אחר של בני הקריביים.



המדינה השנייה שחוגגת את יום העצמאות היום היא טורקמניסטן. טורקמניסטן היתה חלק מברית המועצות עד לשנת 1991, שבה קיבלה בתאריך זה עצמאות.
טורקמניסטן שוכנת בחלק המרכזי של יבשת אסיה והיא גובלת עם אפגניסטן בדרום מזרח, איראן בדרום, קזחסטן בצפון, אוזבקיסטן בצפון ובמזרח ויש לה חוף על הים הכספי בצד המערבי של המדינה.
השפה הרשמית בטורקמניסטן היא טורקמנית. השילטון בטורקמניסטן הוא דיקטטורי ולמרות שזאת מדינה ענקית, עם שטח של 488,100 קמ"ר, יש בה רק 5 מיליון איש, אולי זה בגלל ש-70% מהשטח שלה הוא מדבר (קארא-קום).

ה-27 באוקטובר הוא גם יום הקולגות העצבניים וגם יום החתול השחור

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות