יום הטקילה- 24 ביולי

ה-24 ביולי הוא יום מיוחד במקסיקו, יום שבו חוגגים את יום הטקילה, המשקה הלאומי שלהם.
לא כל אחד יכול לייצר טקילה. "טקילה" היא מותג שנתון בשליטת הממשלה המקסיקנית. כדי לייצר משקה שיישא בגאווה את השם "טקילה" צריך לעמוד בתקנות מפורטות שקבעה מועצת ויסות הטקילה המקסיקנית כמו: על המשקה להיות מיוצר במקסיקו, באזור המורשה לייצר טקילה, על המשקה להיות מיוצר מלפחות 51% מצמח האגבה הכחולה, אחוז האלכוהול במשקה צריך לנוע בין 35% ל-49% אלכוהול ועל הבקבוק צריכה להופיע חותמת רשמית שבה מופיע מספר המזקקה.
הטקילה מיוצרת רק באזורים מסוימים בחמש מדינות במקסיקו, בעיקר באזור העיר טקילה שבמדינת חליסקו.
הטקילה היא מסקל. מסקל הוא כל משקה אלכוהולי שמיוצר מצמח האגבה. אבל זה לא עובד לשני הכיוונים- מסקל הוא לא טקילה, מסקל הוא כל משקה אלכוהולי שמיוצר מהאגבה שאינו טקילה.
הטקילה משמשת כבסיס לקוקטיילים שונים שהמפורסם בהם הוא המרגריטה (שיש לו יום משלו ב- 22 בפברואר).

צמח האגבה הכחולה שממנו מייצרים את הטקילה

ההיסטוריה של הטקילה
מספרים שבני שבט האצטקים במקסיקו התחילו להשתמש בצמח האגבה כבר לפני כ-9,000 שנים. המיתולוגיה המקסיקנית מספרת כי צמח האגבה הוא גלגולה של האלה מאיהואל, אלת הפריון והמשקאות, ולשד הצמח הוא דמה. יום אחד פגע ברק בלב אחד מצמחי האגבה ובישל אותו בחומו. לשד הצמח המבושל החל לתסוס מהחום והאצטקים ראו בנקטר הארומטי שנזל ממנו את מתנת האלים לאדם. הם האמינו שצמח האגבה מייצר אנרגיות מיוחדות והחלו לייצר ממנו משקאות.
המשקה הראשון שיוצר מצמחי האגבה נקרא פולקה והוא הפך להיות סמל חזק המייצג לידה מחדש בטבע ויש לו גם סגולות אחרות. הוא היה מקודש ורק משפחות האצולה וכוהני הדת שתו ממנו. שאר בני העם הורשו לשתות ממנו רק ביום המתים, יום חג שנחגג בשני בנובמבר.

במאה ה -16 הגיע קורטז ליבשת צפון אמריקה עם הכובשים הספרדים שלו. הם לא התעניינו במיוחד במשקה המסקל הדל שהוגש להם, אבל התעניינו בתהליך הזיקוק שלו והחלו לייצר מצמח האגבה עוד משקאות. את הטקילה הראשונה הם ייצרו באזור העיירה טקילה. בטקילה שבחליסקו שבמקסיקו יש את צמח האגבה הכחולה שגדל באזורי הרמה ותנאי הגידול הייחודיים שם תורמים לטעם עשיר וחזק יותר למשקה. האגבה שצומחת לעומת זאת באזורים אחרים, בשפלה, היא דלילה יותר.
בשנת 1758 נתן מלך ספרד לדון חוזה אנטוניו קווארבו אדמות באזור טקילה. קווארבו גידל באדמה שלו את צמחי האגבה ופתח במקום מזקקה שהפיקה לראשונה אלכוהול מצמחים תרבותיים. היום חוסה קווארבו היא יצרנית הטקילה הגדולה ביותר בעולם ומותג הטקילה שלה הוא הנמכר ביותר בעולם.

את הטקילה נהוג לשתות עם לימון ומלח- את המלח בוזקים על גב כף היד, בין האגודל לאצבע, מלקקים ושותים את הטקילה בלגימה אחת. את פלח הלימון מוצצים או אוכלים מיד אחרי השתייה. המלח נועד להקטין את הצריבה של הטקילה על ידי הפרשת רוק והלימון נועד לשפר את הטעם. יש לציין כי בטקילה יקרה ואיכותית לא תהיה צריבה מהאלכוהול והטעמים יהיו מועצמים, לכן המנהג של הלימון והמלח יהיה מיותר ויהרוס את טעמה של הטקילה.

איך לחגוג את יום הטקילה?
את יום הטקילה תוכלו לחגוג בשתיית טקילה בארוחה, בבית או בבר. תוכלו לשתות אותה נקייה או בקוקטיילים כמו מרגריטה, טקילה סאנרייז או בלאדי מרי מחוזקת בטקילה.

לחיים! או בספרדית: !Salud


ה-24 ביולי הוא גם יום בני הדודים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות