יום הלב העולמי- 29 בספטמבר

יום הלב הוא חלק מקמפיין בינלאומי כדי להפיץ את המודעות למחלות לב ומניעת שבץ. זהו היום המושלם לגמילה מעישון, להתחיל לעשות פעילות גופנית ולהתחיל לאכול בריא - הכל בשביל לשמור על בריאות האיבר הכי חשוב שלכם. 
פדרציית הלב העולמית (World Heart Federation) מצאו כי מחלות לב ושבץ הן הסיבה המובילה בעולם למוות, הסיבה שהורגת 17.1 מיליון אנשים בכל שנה - יותר מאשר סרטן, HIV, איידס ומלריה.

אכילת יתר, חוסר פעילות גופנית, תזונה לא בריאה ולחץ דם גבוה, כולסטרול ורמות גלוקוז גבוהות בדם הם כל הגורמים שיכולים לגרום למחלות לב ולאיים על החיים שלנו ושל היקרים לנו. יום הלב הוקם כדי להעביר את את המסר כי ניתן למנוע בעיות לב לכל בית בעולם.
המטרה היא לשפר את הבריאות בעולם על ידי עידוד אנשים לעשות שינויים באורח החיים וקידום החינוך בעולם לשמירה על הלב. שיעור זה הופך רלוונטי יותר ויותר ודיווחים על השמנת יתר, תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית בילדים ואנשים צעירים הופך ליותר ויותר נפוץ.
ביום זה יתקיימו לקידום לב בריא. מוסדות צדקה וארגונים אחרים מתאמים טיולים וריצות, בדיקות בריאות, שיח ציבורי, הצגות, תערוכות ועוד כל מיני אירועים מעניינים ואינפורמטיביים אשר עוסקים בנושא היום. אז קדימה, גם אתם ביום הלב, תהיו מעורבים יותר בשמירה עליו, איכלו פירות וירקות וצאו החוצה להליכה או ריצה; גם אתם וגם הלב שלכם תרגישו את היתרונות.
לכבוד יום הלב הבינלאומי, קבלו כמה עובדות מעניינות על הלב שלנו:

בכל יום, הלב יוצר מספיק אנרגיה כדי למשוך משאית במשך 32 קילומטרים (20 מיילים).

הלב יכול להמשיך ולפעום גם אם הוא מופרד מהגוף כי יש לו דחף חשמלי משלו.

75 טריליון תאים בגוף מקבלים דם מהלב. היחידות שלא הן הקרניות.



לחוות אורגזמה לפחות 3 פעמים בשבוע מורידה במחצית את הסיכוי למחלת לב כלילית.

אצל נשים, במקום כאבים בחזה בזמן התקפי לב מופיעים בחילות, הפרעות בעיכול, וכאבים בכתף.

הלב דופק יותר מ- 100,000 פעמים ביום.

מחקרים מצאו שלצמחונים הנמנעים מבשר יש 26-68% פחות סיכוי לחלות במחלות לב. טבעונים, הנמנעים מבשר, חלב וביצים, מורידים את הסיכוי שלהם למחלות לב ב- 75%.

בעלות על חתול יכולה להפחית את הסיכון להתקפי לב ושבץ ביותר משליש, עפ"י מחקרים.

על פי מחקרים שנעשו לאחרונה, מולטי-ויטמינים דווקא מעלים את הסיכון לסרטן ומחלות לב.


פעימות הלב משתנות ומחקות את המוזיקה שאנחנו מקשיבים לה.

הריאה השמאלית שלנו קטנה יותר מהריאה הימנית כדי לפנות מקום ללב.

איש אחד בארה"ב קיבל תרומת לב מקורבן התאבדות, נשא לאישה את האלמנה שלו וכמה שנים אחר כך התאבד באותה הדרך שבה עשה זאת התורם שלו.

אכילה של שוקולד מריר בכל יום מפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות לב בשליש.

זוגות מאוהבים מסנכרנים את קצב הלב שהם מביטים זה לזה בעיניים במשך שלוש דקות.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות