יום העצמאות של דרום סודאן- 9 ביולי

היום הוא יום ההולדת של האומה הצעירה ביותר על פני כדור הארץ, דרום סודאן. בתאריך זה רק לפני שמונה שנים (2011), היא קיבלה את עצמאותה מסודאן.
למרבה הצער, היא נחשבת גם לאומה "השבירה" ביותר בעולם. בעבר הייתה רשימה בשם "המדינות שנכשלו"; כעת הרשימה מכונה בשם "מדינות שבירות". זוהי רשימה של מדינות העומדות בפני מלחמת אזרחים (מלחמה בין סיעות או אזורים בתוך מדינה אחת) או תנאים קשים (כמו בצורת ופריצת מחלות זיהומיות) ונמצאות בסכנת התמוטטות. אף אחד לא רוצה שהמדינה שלו תהיה ברשימה הזאת, אבל שם למרבה הצער דרום סודאן נמצאת.



דרום סודאן נמצאת במזרח אפריקה. השטח שלה הוא 644,329 קמ"ר ויש בה כעשרה מיליון תושבים. עיר הבירה שלה היא ג'ובה והשפה הרשמית שלה היא אנגלית.



לכבוד יום העצמאות של דרום סודאן, הנה כמה עובדות עליה:

לאומה הזאת יש שטחי ביצות בין הגדולים בעולם (בערך בגודל של אנגליה).
מקור התמונה
הדבר החשוב ביותר עבור שבטי המונדרי והדינקה, קבוצות אתניות בדרום סודאן, הוא הפרות שלהם. הבקר הוא הסמל למעמד חברתי. פרה אחת עולה מעל 500 דולר. כאשר הם מתחתנים הנדוניה שניתנת לאב הכלה מהבעל היא בדרך כלל עד 40 פרות. הם מתייחסים לפרות שלהם כמו לבני משפחה. בני הדינקה והמונדרי נוהגים לשרוף את צואת הפרות ואת האפר הם מורחים על גופם כדי להגן עליהם מפני חרקים. הם חולבים את הפרות מדי יום אבל לא הורגים אותן בכוונה לשמש כמזון.
מקור התמונה

הנער בתמונה הוא הבעלים הגאה של הפרה היפה הזאת משבט המונדרי. הוא דואג לה כל יום ובוחר עבורה את המקום הכי נוח לישון.
מקור התמונה

אלק ווק היא מואו, דרום סודן. היא נסעה ללונדון בגיל 14 כדי לברוח ממלחמת האזרחים ועכשיו היא דוגמנית ומעצבת אופנה. אלק היתה שייכת לקבוצת הדינקה, קבוצה אתנית בדרום סודאן שכמיליון מבניה נהרגו או הפכו לנעדרים במהלך מלחמת האזרחים בסודאן.
אלק ווק (אינסטגרם)
עמנואל ג'אל מדרום סודאן (גם הוא מבני הדינקה) עבר לאתיופיה בגיל 7 לכאורה בשביל ללמוד שם לכתוב ולקרוא. הוא למד שם 8 שפות ביחד עם עוד 30,000 ילדים שהובאו לשם. אבל עם הזמן הוא גילה שהביאו אותם לשם בשביל לאמן אותם כחיילים. הוא הפך לילד חייל שצריך להילחם בתושבים הצפוניים של סודאן. הוא ברח מהצבא אבל לא הצליח לחזור הביתה. הוא הגיע לעיר בשם ואאט. שם הוא פגש עובדת סיוע בשם אמה מק'קון. היא הבריחה אותו לקניה ואימצה אותו. היום הוא חי בלונדון והוא מוסיקאי ופעיל פוליטי.
עמנואל ג'אל (פייסבוק)
בדרום סודאן יש גם את המערכת האקולוגית המושלמת הגדולה ביותר, כלומר שלא ניזוקה ונפגמה- הסוואנה. חלק גדול מבעלי החיים הגדולים שחיים במערכת האקולוגית של הסוואנה הם פילים, ג'ירפות והקובוס שחור הרגל (מין של אנטילופה).

תינוקת בת שנה וחצי שהגיעה למרכז סיוע בדרום סודאן כשהיא שוקלת רק 7 ק"ג ומצבה הבריאותי רע. המרכז זקוק לתרומות כדי לסייע לתינוקות וילדים רבים כמוה. קישור לאינסטגרם



ה-9 ביולי הוא גם יום העצמאות של ארגנטינה 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות