יום זכויות הצרכן העולמי- 15 במרץ

המסחר קיים משחר ההיסטוריה של האנושות. כבר בתקופות העתיקות ביותר התקיים סחר חליפין בין בני אדם. תמורת פירות וירקות שהיית מגדל בשטח האדמה שלך, היית יכול לרכוש חיטה או עורות לבגדים. הבעיה היתה הקושי בלקבוע את ערך הסחורות, הקושי למצוא קונים ומוכרים עם סחורות מתאימות והריבים שהיו מופיעים אם סחורה לא היתה טובה. תחשבו שהייתם צריכים ללכת עם גדי על הידיים ולהסתובב איתו כל היום בשוק עד שהייתם מוצאים לו קונה, שמחזיק את הסחורה שאתם צריכים. ומה היה קורה אם הייתם מגלים בבית שהעגבניות למשל שקיבלתם היו רקובות? 
עולם הצרכנות העתיק היה עולם מאד מתסכל והיית צריך בו הרבה הרבה מזל.


מאז המסחר התפתח והיום הוא מבוסס על טכנולוגיות חדשניות. רוב הקניות שאנחנו עושים מתועדות במחשב וכמעט תמיד אפשר לאתר את המוכר שממנו קנית אם יש בעיה.
גם המסחר בתקופה המודרנית לא תמיד היה פשוט והרבה חילוקי דעות נתגלעו בין מוכרים לקונים, שהסתיימו הרבה פעמים מול שופט או באלימות.
ב-15 במרץ 1962, נשא נשיא ארצות הברית ג'ון קנדי נאום על זכויות הצרכן שהוביל ליצירתו של חוק זכויות הצרכן. מאוחר יותר, פעיל זכויות הצרכן אנואר פזאל, הציע לקיים את "יום זכויות הצרכן העולמי" שנקבע בתאריך 15 במרץ. זה התחיל בשנת 1983 ומאז בכל שנה ארגוני צרכנים מציינים את היום הזה כיום קידום זכויותיהם הבסיסיות של הצרכנים.

יום זכויות הצרכן הוא אירוע שנתי של חגיגה וסולידריות בתוך תנועת הצרכן הבינלאומית. כולנו מכירים את הבעיות שנתקלים בהם צרכנים. למי לא קרה שהוא קיבל סחורה פגומה, שהמוכרים עשו טעויות במחירים, שסוחרים הבטיחו הבטחות על מוצרים שלא קוימו? היום הזה נוגע לכל אחד ואחת מאיתנו שרוצה לקנות בבטחה ולקבל תמורה הוגנת לכסף. 

בטח יעניין אתכם:


ה-15 במרץ הוא גם יום ברוטוס וגם יום וידויי האמת

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות