יום הסנדוויץ'- 3 בנובמבר

יום הסנדוויץ' נחגג מדי שנה ב- 3 בנובמבר. 
הסנדוויץ' הוא מאכל כל כך פופולרי ונפוץ, שבכל יום אוכלים אותו מיליוני אנשים ברחבי העולם בגירסאות שונות. הסנדוויץ' (או בעברית: כריך) הוא מאכל שמורכב משתי פרוסות לחם שביניהן ממרח, נתח בשר, פרוסת גבינה ועוד תוספות כמו ירקות בשלל צורות (אבל לא חייבים).
הסנדוויץ' הוא פיתרון מצוין למי שצריך לקחת אוכל ארוז כשהוא יוצא מהבית, וכמעט אין ילד בישראל שלא לוקח לבית ספר סנדוויץ' להפסקת עשר.


השם סנדוויץ' לכריך ניתן לו על שם הלורד האנגלי מהמאה ה-18 ג'ון מונטגאיו. ג'ון מונטגאיו היה הדוכס הרביעי מהעיירה סנדוויץ', עיירה אנגלית במחוז קנט. מספרים שמונטגאיו אהב כל כך להמר, שכאשר הוא היה רעב הוא לא רצה להפסיק לאכול, לכן ביקש ממשרתיו שיגישו לו 2 פרוסות לחם עם נתח בשר ביניהן.

התוספות הפופולריות לסנדוויץ' הן גבינה צהובה, טונה, ממרח שוקולד, נקניק, חביתה ועוד. אפשר להכין גם סנדוויצ'ים מאד יצירתיים כמו כאן:
  עוד סנדוויצ'ים יצירתיים בטירוף וגם פתרונות יצירתיים נגד גניבת סנדוויצ'ים

גם לטבעונים יש מה לשים בסנדוויץ'- החל מחומוס, טחינה וממרח שוקולד פרווה (לא חלבי) ועד גבינות על בסיס סויה ואגוזי קשיו ונקניקים מסייטן.


מומלץ לאכול את הסנדוויץ' מלחם מקמח מלא שמכיל חלבון, ויטמינים, סיבים תזונתיים ועוד ובריא יותר מהלחם הלבן שמכיל בעיקר סוכר. עוד מומלץ לשים בתוך הסנדוויץ' ירקות טריים. 

כל אחד יכול להנות מסנדוויץ' בלי יוצא מן הכלל!

איך חוגגים את יום הסנדוויץ'?

איזו שאלה? מכינים סנדוויץ' טוב, עם כמה שיותר ממרחים ותוספות, פותחים פה גדול ואוכלים. בתאבון! 

ה-3 בנובמבר הוא גם יום עקרות הבית וגם יום המדוזה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות