יום העצמאות של אוקראינה- 24 באוגוסט

ב-24 באוגוסט בשנת 1991 אוקראינה הפכה להיות מדינה עצמאית מברית המועצות.

החוק שקבע את עצמאותה הועמד להצבעה במשאל עם, ויותר מ- 90% מהקולות שאושרו הצביעו עצמאות. את יום העצמאות של אוקראינה מתחילים לחגוג ב-23 באוגוסט, שזהו יום הדגל של אוקראינה, וממשיכים ביום שלמחרת במצעד צבאי שנערך בעיר הבירה קייב.


כיום אוקראינה היא המדינה השנייה בגודלה במזרח אירופה (אחרי רוסיה). היא משתרעת על פני שטח של 603,628 קמ"ר ומתגוררים בה מעל ל-44.5 מיליון איש.

אוקראינה חולקת גבולות יבשתיים עם 7 מדינות, רוסיה, בלארוס, פולין, סלובקיה, הונגריה, רומניה ומולדובה.
עיר הבירה של אוקראינה היא קייב, שבה מתגוררים למעלה מ -2.8 מיליון איש.

השפה הרשמית של אוקראינה היא אוקראינית, והיא השפה הדומיננטית המדוברת בערים המערביות והמרכזיות ובאזורים כפריים רבים במדינה. רוב דוברי האוקראינית יודעים רוסית כשפה שנייה. בערים המזרחיות והדרומיות רוסית היא השפה המדוברת ביותר.


משמעות השם במקור ברוסית היא "ארץ גבול" או "אזור גבול" ובאוקראינית המקור הוא "מדינה".

הנקודה הגבוהה ביותר באוקראינה היא על ההר הוברלה, בגובה 2,061 מטר, שנמצא בהרי הקרפטים. רכסי ההרים האחרים היחידים הם הרי קרים בדרום.

אוקראינה היא ביתם של הפיסנקי (Pysanky), שהן ביצים מקושטות. ביצים מעוטרות אלו נחשבות לרוב לביצי פסחא, אך האוקראינים יצרו את הביצים היפות הללו עוד לפני תקופת ישו.


נכון לשנת 2011, אוקראינה הייתה יצואנית התבואה השלישית בגודלה בעולם ונקראה בעבר סלסלת הלחם של ברית המועצות. במדינה יש גם מרבצי משאבים טבעיים רבים הכוללים ברזל, פחם, גז, נפט, מנגן ומתכות אחרות.

המטבע באוקראינה נקרא הריבניה.

התאונה הקשה ביותר בעולם בתחנת כוח גרעינית, אסון תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל ב -1986, התרחשה בעיירה האוקראינית פריפיאת.

היהודים שחיו באוקראינה סבלו מאד מפרעות במאה ה-19, על ידי כנופיות אנטישמיות. בזמן השואה נרצחו באוקראינה כ-1.5 מיליון יהודים. אחד המקומות הידועים לשמצה מתקופת השואה הוא באבי יאר, שנמצא בפאתי קייב, שבו נרצחו כ-50,000 יהודים ועוד 100,000 בני אדם שהיו שבויים סובייטים, חולי נפש, צוענים ואזרחים שהואשמו בהפרות סדר.


באוקראינה חיות רבות ומעניינות ובהן שונרים, זאבים, חזירי בר, דובים חומים, ביברים, לוטרות, אוגרים וגיפרים. קרפיון, דניס ושפמנון הם מיני הדגים הנפוצים, ואילו השקנאים הלבנים הגדולים הם ילידי האזורים שבדרום-מערב.

האחים האוקראינים ויטלי וולדימיר קליצ'קו החזיקו שניהם בתור אלופי העולם באגרוף במשקל כבד.

מאכלים אוקראינים מסורתיים כוללים את מנות הכופתאות ורניקי ופיורג'י, מרק בורשט והתמחויות מפורסמות על שם עיר הבירה כמו עוף קייב ועוגת קייב.

בית מלון באודסה, על חוף הים השחור

ה-24 באוגוסט הוא גם יום וזוב וגם יום המוזיקה המוזרה הבינלאומי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות