יום הבוס- 16 באוקטובר

יום הבוס, או יום המנהל, הוא חג חילוני שנחגג בכל שנה, ב-16 באוקטובר או ביום העבודה הקרוב אליו ביותר, אם הוא נופל על שישי או שבת.



היום הזה נועד לחזק את הקשר בין המעביד לעובד, ונהוג להודות בו לבוסים על כך שהם אדיבים והוגנים במשך השנה. יום הבוס נחגג בכמה ארצות: ארה"ב, קנדה, ליטא ורומניה.
אמנם החג הזה הוא די שנוי במחלוקת, אולי בגלל שלא כולם מרגישים צורך ורצון לחגוג אותו, אבל מאז שהתחיל, בשנת 1962, הוא הולך וצובר פופולריות.
זה התחיל בשנת 1958, כשפטרישיה בייז הרוסקי רשמה את "יום הבוס הלאומי" בלשכת מסחר של ארה"ב. היא עבדה כמזכירה בחברת סטייט פארם בדירפילד, אילינוי, ובחרה בתאריך זה כי היה יום הולדתו של אביה, איתו היא עבדה באותו הזמן.
המטרה שלה היתה לשפר את האווירה במקומות עבודה ולהראות הערכה לבוסים שלה שהיא חשבה שמגיעה להם. זאת היתה גם אסטרטגיה כדי לנסות לשפר את מערכות יחסים פנים-משרדיים בין מנהלים לעובדיהם. הרוסקי האמינה שעובדים צעירים לפעמים לא מבינים את העבודה הקשה והמסירות שנדרשים הממונים עליהם להכניס לעבודה שלהם. אחרי הכל, הבוסים הם אלה שאחראים לכך שהעבודה תתבצע כמו שצריך.
ארבע שנים מאוחר יותר, ב- 1962, הכריז מושל אילינוי, אוטו קרנר, על יום זה כחג רשמי במדינה ובמהלך השנים הוא הפך לחג בינלאומי שמצוין גם במדינות כמו אוסטרליה, הודו, אירלנד, ומצרים (שחוגגות אותו בתאריכים שונים). 



ה-16 באוקטובר הוא גם יום סטיב ג'ובס וגם יום המזון העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות