יום החיבוקים- 21 בינואר


יום החיבוקים  הלאומי הוא אירוע שנתי שנוצר על ידי קווין זבורני מארה"ב. זה אמנם לא חג רשמי והוא התחיל בארה"ב בלבד, אבל יש דיווחים שהוא נחגג באותו יום בעוד הרבה ארצות.



יום החיבוקים צוין לראשונה ב-21 בינואר, בשנת 1986, בעיר קליאו שבמישיגן, ארה"ב. הרעיון של היום הזה הוא לעודד את כולם לחבק את המשפחה והחברים לעתים קרובות יותר. זבורני מזהיר לשאול תחילה אם הם מעוניינים בחיבוק אם אתם לא בטוחים בתשובה.

בין אם אתם מחבקים בן משפחה, חבר או אדם זר, היתרונות הבריאותיים הנפשיים והפיסיים הם זהים.

זבורני בחר ב-21 בינואר כתאריך שבו יהיה יום החיבוקים בגלל שיום זה נופל בין חג המולד, ראש השנה וחג האהבה ולאנשים בדרך כלל יש בין החגים מצב רוח ירוד. הוא רצה לעודד את החברה האמריקאית ש"מתביישת להראות רגשות בציבור" וקיווה שיום החיבוקים ישנה את זה. מחקר משנת 2003 שנעשה על ידי מכון מחקר המגע באוניברסיטת בית הספר לרפואה במיאמי מצא כי זוגות אמריקאים מבלים במגע רק שליש מהזמן שמבלים זוגות צרפתים.



סרטון ביוטיוב של יום החיבוקים בלונדון:

מחקרים מראים כי לחיבוק יתרונות בריאותיים רבים. נמצא כי מגע אנושי משפר גם את ההתפתחות הפסיכולוגית וגם הפיזית. חיבוק יכול לעזור לבנות מערכת חיסונית טובה, להקטין את הסיכון למחלות לב, ולהוריד את רמות הורמון הלחץ קורטיזול אצל נשים. הוכח כי אצל בני זוג שמתחבקים למשך 20 שניות יש רמות גבוהות יותר של אוקסיטוצין.
על פי האגודה האמריקנית הפסיכוסומטית, חיבוק או 10 דקות של החזקת יד ביד עם בן זוג רומנטי יכול לעזור להפחית את הלחץ, וההשפעות הפיזיות המזיקות שלו. במחקר אחר נמצא כי מבוגרים שלא היו במגע עם אנשים היו בעלי לחץ דם וקצב לב גבוה יותר. מחקרים אחרים הצביעו על כך שהמגע של חבר אולי לא מועיל כמו מגע של בן זוג רומנטי, אבל בהחלט לא צריך להימנע מזה. 



ה-21 בינואר הוא גם יום ההערכה לסנאי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות