יום נשק ג'ינג'י- 12 בינואר

הג'ינג'ים הם אנשים עם שיער בצבע כתום-אדום לוהט, עור בהיר, לעתים מנומש ולפעמים גם עיניים בצבע כחול או ירוק. 
יום "נשק ג'ינג'י/ת" הוא יום שנוצר בשנת 2009, על ידי דרק פורגי, שחקן, אקטיביסט וסטנדאפיסט, ג'ינג'י כמובן, שרצה להעצים את הילדים הג'ינג'ים ברחבי העולם שלעתים סובלים מבריונות מצד ילדים אחרים. הוא קבע את היום הזה בתגובה ליום שמישהו המציא בנובמבר, יום שנקרא "Kick a ginger day", בהשראה של הסדרה סאות' פארק.


בעבר הרחוק בני אדם האמינו שהג'ינג'ים הם קדושים כי הם גנבו את האש מהאלים. יום נשק ג'ינג'י הוא הזדמנות טובה לנשק ג'ינג'י ולקבל קצת מהאש הזאת 😉.

הג'ינג'ים הם נדירים בעולמנו. רק 1-2% מהאוכלוסייה הם ג'ינג'ים. צבע שיער שנע מאדום בורגונדי לנחושת בהירה הוא ביטוי גנטי של ריכוז גבוה של הפיגמנט האדמדם Phenomelanin וריכוז נמוך של הפיגמנט הכהה Eumelanin.

המדינה עם אחוז הג'ינג'ים הגבוה ביותר בעולם היא סקוטלנד. 13% מהאוכלוסייה בסקוטלנד הם ג'ינג'ים וכ-40% מהם נושאים את הגן הרציסיבי האחראי לשיער ג'ינג'י. 

בתנ"ך נכתב על דוד המלך שהיה "אדמוני, עם יפה עיניים".


ג'ינג'ים מפורסמים: רופרט גרינט, שחקן אנגלי (רון וויזלי בסרטי "הארי פוטר"), דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, הנסיך הארי, בן המלוכה האנגלי, סופי צדקה, שחקנית ישראלית ממוצא שומרוני, מייקל סי הול, השחקן המגלם את גיבור הסדרה "דקסטר", אמה סטון, שחקנית אמריקאית ועוד...

איך לחגוג את יום נשק ג'ינג'י?
קל ופשוט כמובן. מוצאים מישהו ג'ינג'י או ג'ינג'ית ומנשקים אותם לאחר שמקבלים את רשותם. כמובן שאין לגיטימציה להטריד ג'ינג'ים ביום הזה בהצעת נשיקות אז מציעים רק למי שמכירים. אפשר לשלוח גם נשיקה וירטואלית או נשיקה באוויר. אם תרצו להיות קצת יותר נדיבים, תוכלו לחלק ממתקי נשיקה לג'ינג'ים או שוקולד נשיקה של הרשי.



ה-12 בינואר הוא גם יום המרציפן

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות