יום הולדת לטוויטר- 15 ביולי

ב-15 ביולי 2006, הוצגה טוויטר לראשונה באופן מלא בפני הציבור. טוויטר (Twitter) היא רשת חברתית של ציוצים. היא מאפשרת למשתמשים לשלוח מסרים קצרים של עד 280 תווים וגם הסרטונים המועלים בה מוגבלים ל-140 שניות.
כשטוויטר נוצרה לראשונה לא היה ברור איך אנשים הולכים להשתמש בה. חשבו שזאת הולכת להיות רשת חברתית כמו פייסבוק, שבה אנשים יכולים לעקוב אחר חברים ובני משפחה. למעשה טוויטר התפתחה במהירות להיות יותר רשת של מידע, שבה מפורסמים וביניהם המון פוליטיקאים ועיתונאים מצייצים הודעות חשובות ומשמעותיות. הרבה פעמים הסיפורים המעניינים מתפרסמים בטוויטר הרבה לפני שהם מגיעים לאתרי החדשות.



לכבוד יום הולדתו של טוויטר, הנה כמה עובדות מעניינות עליה:

במקור טוויטר אפשרה לצייץ 140 תווים. בספטמבר 2017 היא הכפילה את מספר התווים המרבי לציוץ ל-280. 

לציפור שהיא הלוגו של טוויטר, קוראים לארי, על שם לארי בירד, שחקן ה-NBA המפורסם. (מקור)

לביג בן בלונדון קיים חשבון טוויטר המצייץ כל שעה את המילה "bong" לפי השעה.
לחשבון הטוויטר של הביג בן
בין השנים 2012 ל-2018, שבדיה נתנה בכל שבוע גישה לחשבון הטוויטר שלה לאזרח אקראי במדינה, כדי שיצייץ בחשבון הלאומי ויציג את נקודת מבטו על שבדיה. בסך הכל צייצו בחשבון 356 אזרחים. (מקור)
הנה דוגמאות לזה שכדאי לעקוב בטוויטר אחרי אנשים מפורסמים ולקבל חדשות מסעירות שעשו היסטוריה בשידור חי:

ב-22 בינואר 2010, פורסם הציוץ הראשון מהחלל. צייץ אותו האסטרונאוט טי. ג'יי. קריימר מתחנת החלל הבינלאומית:
הציוץ המקורי
ב-20 ביוני 2008 נשלחה הודעה מתחנת החלל הבינלאומית על כך שהנחתת פניקס מצאה קרח על כוכב מאדים:
הציוץ המקורי
אם לדונאלד טראמפ יש ציוצים שנויים במחלוקת, גם בחשבונות הרשמיים וגם בלא רשמיים, שהוא מתחרט עליהם, הוא לא יכול למחוק אותם או לערוך אותם מחדש. הסיבה היא שיש חוק פדרלי שמחייב שמירה על האותנטיות של כל ההתכתבויות הציבוריות של נשיא ארה"ב מרגע השבעתו לתפקיד, לשם העברתן לארכיון המדינה. (מקור)
מהפיכת ה-Me Too החלה בטוויטר. באוקטובר 2017, אחרי שנחשפה פרשת ההטרדות המיניות של הארווי ויינסטיין, צייצה השחקנית האמריקאית אליסה מילאנו: "אם כל הנשים שהוטרדו או הותקפו מינית יכתבו "Me Too" כסטטוס, יהיה לאנשים מושג עד כמה זו בעיה גדולה". היא השתמשה בצמד המילים metoo כהאשטג ומאז אלפי נשים ברחבי העולם הצטרפו למחאה. 

הממשלה הסינית אוסרת על שימוש ברשתות פרטיות וירטואליות כמו גוגל, פייסבוק וטוויטר.

לאדוארד סנודן, העובד לשעבר ב- NSA (הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב), שהדליף עליהם מידע סודי, יש בחשבון הטוויטר שלו 4.03 מיליון עוקבים. הוא לעומת זאת, עוקב רק אחרי חשבון אחד- החשבון של NSA. (מקור)

רוצים לעקוב אחרי הפרסומים שלנו ולראות מה מיוחד בכל יום? עיקבו אחרי חשבון הטוויטר שלנו! @daysoftheyearil



ה-15 ביולי הוא גם יום ההולדת של נחשי הגומי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות