יום הטיגריס- 29 ביולי

הטיגריס הוא בעל החיים הגדול ביותר ממשפחת החתולים והוא אחד היצורים היפים והמפוארים בעולם עם הפסים הכתומים והשחורים שלו והפנים הגדולות והבולטות.
יום הטיגריס נחגג לראשונה בשנת 2010 אחרי שבוועידה הבינלאומית קראו להצלתם בעקבות החדשות המזעזעות כי 97% מכל הטיגריסים הפראיים נעלמו במאה האחרונה, ורק כ -3,000 מהם נותרו בחיים.

מטרת יום הטיגריס היא להביא את תשומת ליבו של העולם לעובדה זו ולנסות לעצור את מגמת ההיעלמות שלהם.
ישנם גורמים רבים להכחדתם, ובכלל זה אובדן בתי גידול, שינוי האקלים וציד בלתי חוקי.
יום הטיגריס נועד להגן ולהרחיב את בתי הגידול שלהם ולהעלות את המודעות לצורך בשמירה עליהם. ארגונים בינלאומיים רבים מעורבים ביום הזה, ביניהם הקרן הבינלאומית לרווחת בעלי החיים (IFAW), הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF) ומכון סמיתסוניאן.



בארץ תוכלו לראות טיגריסים בספארי ברמת גן ובגן החיות התנ"כי בירושלים. בשנת 2002 הגיע לספארי פדנג, יליד שנת 2000, מגן חיות בצרפת. בתחילת שנת 2004 הגיעה לספארי הטיגריסית עלמה שהיתה בת 7, גם היא מצרפת.
השניים התחברו ובנובמבר 2004 נולדו להם שני גורים: עוז ועוצמה. אחרי שנתיים שבהם עוז ועוצמה בילו עם הוריהם וטופלו על ידי אמם המסורה עלמה, הם נשלחו לגני חיות אחרים, כדי לקחת חלק בתוכנית הריבוי העולמית לזן הטיגריסים הנכחד. עוז עבר לגן החיות באוקלנד שבניו זילנד ועוצמה עברה לגן החיות התנ"כי בירושלים, שם שינו לה את השם לחנה. 
בסוף שנת 2016 הטיגריסית עלמה נפטרה, בגיל 19 לאחר שהיתה חולה.


כמה עובדות מעניינות על הטיגריסים:
לכל טיגריס יש דגם פסים ייחודי משלו שעל פיו ניתן לזהות אותו.

ניתן לזהות את הטיגריסים גם על פי הכתמים הלבנים שיש להם מאחורי האוזניים. כך למשל מזהה טיגריסית אמא את גוריה בג'ונגל.

הטיגריסים הם בין החתולים המעטים שאוהבים מים. בימים חמים, הטיגריסים בטבע ובגני החיות נהנים להשתכשך בנחל או בבריכה. הם גם אוהבים לשחק בשלג במקומות קרים.
הטיגריסים מסוגלים לדלג בקפיצה אחת למרחק של 8-10 מטרים.

עד המאה ה-19 היו באינדונזיה שני תת מינים של טיגריסים שנכחדו לגמרי: טיגריס באלי וטיגריס ג'אווה.

לייגר (liger) הוא הכלאה של אריה זכר עם טיגריס נקבה.
טייגון (tigon) הוא הכלאה של טיגריס זכר עם לביאה.
הטייגון נדיר יותר מהלייגר ואף קטן ממנו. מכיוון שזוהי הכלאה של שני מינים שונים- הזכרים הם עקרים, אבל נקבת הטייגון יכולה במקרים מסויימים להביא צאצאים, אם היא תזדווג עם אריה או טיגריס זכר.
ה-29 ביולי הוא גם יום השפתון (הליפסטיק)

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות