יום השפה האנגלית- 23 באפריל

יום השפה האנגלית הוא יום שנקבע על ידי האו"ם ב-23 באפריל. התאריך נבחר בגלל שזהו יום הולדתו וגם תאריך מותו של המחזאי, המשורר ושחקן התיאטרון האנגלי ויליאם שייקספיר (1564-1616).
יום השפה האנגלית הוא יוזמה של מחלקת התקשורת העולמית של האו"ם משנת 2010, שקבעה ימי שפה לכל אחת משש השפות הרשמיות של הארגון:  יום השפה הצרפתית ב- 20 במרץ, יום השפה הסינית ב- 20 באפריל, יום השפה האנגלית ב- 23 באפריל, יום השפה הספרדית ב- 23 באפריל, יום השפה הרוסית ב- 6 ביוני ואת יום השפה הערבית ב- 18 בדצמבר. מטרת ימי השפה של האו"ם היא לחגוג את רב הלשוניות והמגוון התרבותי וכן לקדם שימוש שווה בשש השפות הרשמיות ברחבי הארגון.

ההיסטוריה של השפה האנגלית
האנגלית העתיקה התחילה במאה החמישית, כשאנגליה הוקמה על האי שמול חופי צפון מערב אירופה. האנגלו-סקסונים הגרמאניים (שבט ממערב גרמניה) והויקינגים שהקימו אותה השתמשו באלמנטים מהשפות שבסביבה כמו השפות הקלטיות והנורדיות.
במאה ה-11 פלשו לאנגליה הנורמנים (החבר'ה מנורמנדי) ובראשם ויליאם הראשון (הידוע כויליאם הכובש או ויליאם הממזר) ואז החל בשפה תהליך של שינוי משמעותי.
המעבר מאנגלית עתיקה לאנגלית מודרנית כלל עוד שני שלבי ביניים: אנגלית תיכונה ואנגלית מודרנית מוקדמתמאז היווסדה, האנגלית קיבלה דקדוק, צלילים ומילים מכל שפה שהיא באה איתה במגע. יש הטוענים שאנגלית אינה עוד שפה בפני עצמה, אלא מיזוג של שפות.
במשך השנים, האנגלית הפכה לשפה כל כך פופולרית, עד שכיום היא הלינגואה פרנקה של העולם כולו - שפה בינלאומית המשמשת לתקשורת בין אנשים שאינם מדברים באותה שפת אם, בעיקר לצורך מסחר בינלאומי, דיפלומטיה או מפגשים בין אנשים ממדינות שונות בעלי שפת אם שונה.
האנגלית היא השפה הרשמית של כמעט 60 מדינות ברחבי העולם, ונראה שהיא תופסת עוד מקום בכל שנה שעוברת. 
על-פי הערכות, יש בעולם בין 500 מיליון ל-1.8 מיליארד דוברי אנגלית ברמה כלשהי, בין כשפת אם או כשפה שנייה. מתוכם, בין 300 ל-450 מיליוני בני אדם מדברים אנגלית כשפת אם.
לאנגלית יש וריאציות שונות. יש אנגלית קנדית, אנגלית סקוטית ואנגלית אמריקאית, בכולן יש ניואנסים קטנים וסלנג שונים זה מזה!

ועכשיו... 
בוחן פתע בשפה האנגלית 😉
1. מה המשפט הקצר ביותר בשפה האנגלית שאפשר להגיד?
2. איזו מילה באנגלית, כשהיא מאויתת כולה באותיות גדולות, נקראת אותו הדבר גם הפוך מלמעלה למטה?
3. מהי הנקודה מעל האות "i"?
4. אילו מילים באנגלית מתחרזות במילים כתום, סגול, כסף ו-חודש (orange, purple, silver or month)?
5. מה כל כך מיוחד במשפט: "השועל החום המהיר קופץ מעל הכלב העצלן"?
6. כמה מילים באנגלית יש בערך במילון אוקספורד?
7. לכמה מילים באנגלית יש את הסיומת "dous"?
התשובות בסוף העמוד

איך לחגוג את יום השפה האנגלית?
כדי לחגוג את יום השפה האנגלית, תוכלו ללמוד על ההיסטוריה שלה, על התרבויות שמשתמשות בה וגם ללמוד את השפה עצמה. אם אתם יודעים כבר אנגלית, זה הזמן להעשיר את אוצר המילים שלכם. כדי לתרגל את השפה, כדאי לכם לקרוא ספרים באנגלית ולצפות בסרטים וסדרות בלי תרגום לעברית. בבתי ספר רבים חוגגים את יום השפה האנגלית בקריאת ספרים באנגלית, חידונים באנגלית, תחרויות ידע באנגלית ועוד פעילויות שמקדמות את השפה האנגלית. 


התשובות לבוחן:
1. !Go
2. SWIMS
3. משמעות הנקודה: קטן
4. אין מילים שמתחרזות עם המילים האלה באנגלית.
5. המשפט "The quick brown fox jumps over the lazy dog" מכיל את כל האותיות שיש בשפה האנגלית. 
6. 170,000 מילים (והמספר עדיין גדל)
7. ארבע מילים: hazardous, stupendous, horrendous, tremendous

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות