יום המצא חג משלך - 26 במרץ

ה-26 במרץ הוא יום המצא חג משלך. זה היום שלכם לחשוב על משהו שאתם רוצים להמציא לו לחג. זה יכול להיות אדם, בעל חיים, ביטוי, אוכל או כל מה שעולה בדעתכם שאתם רוצים ליצור לו יום חג משלו.

היום הבלתי רשמי הזה נועד לכבד את כל הימים המיוחדים, היצירתיים, המשונים, המצחיקים או המשמעותיים שהמציאו אנשים בעבר, בהווה ושימציאו בעתיד.

התנאי הוא לבדוק רק שהיום שאתם רוצים לחגוג לא קיים כבר.  בארה"ב החג מכונה National Make up Your Day Holiday .

ימים מיוחדים וחגים יכולים להיות רשמיים או לא רשמיים. ימים רשמיים הם ימים שמאושרים בדרך כלל על ידי הממשלה. מקבלים בהם ימי חופש, עסקים נסגרים, הלימודים לא מתקיימים וכד'. חגים רשמיים יכולים להיות דתיים, כמו ראש השנה, פסח, יום כיפור, עיד אל פיטר ועוד. יש גם חגים חילוניים שהם רשמיים כמו יום העצמאות או יום החוקה של המדינה.  

ימים מיוחדים בשנה שהם לא רשמיים הם ימים שאנשים או ארגונים יזמו, כדי לקיים נושא כלשהו. הם יכולים להיות ימים רציניים כמו ימי מודעות לנושאים חברתיים, סביבתיים או בריאותיים, ימי הוקרה לבעלי מקצועות שונים, ימי אוכל או המצאות שנועדו לקדם מכירות של מוצרים שונים. יש גם ימים שטותיים ומצחיקים שנועדו סתם לשמח ולבדר.

איך לחגוג את יום המצא חג משלך?

הדרך הטובה ביותר לחגוג את היום הזה היא להמציא חג משלכם. אם אתם רוצים להפוך אותו ליום רשמי, תצטרכו לגרום לו לעבור בממשלה על פי חוק כדי להפוך אותו ליום לאומי.

ידעתם מהו מקור המילה חג?

שורש המילה חג הוא ח-ג-ג. משמעות הפועל היא "לחוג" כלומר "לסובב". בשנים עברו היו נוהגים בחגים להסתובב סביב המזבח או הבמה מספר פעמים ומכאן המילים חג, חגיגה וחגיגיות. בערבית אנשים עולים לרגל למכה כדי להסתובב סביב אבן הכעבה. לכן גם להם קיימת המילה חג'. 

יום המצא לך חג משלך- ימים מיוחדים בשנה


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות