יום סגול למודעות למחלת האפילפסיה- 26 במרץ

היום הסגול הוא אירוע שנועד להעלות את המודעות למחלת האפילפסיה. היום הזה מתקיים החל משנת 2008, וכדי לציין אותו אנשים לובשים פריט בצבע סגול בבגדים שלהם, או סרט בצבע סגול.


יוצרת היום הזה היא קאסידי מייגן מנובה סקוטיה שבקנדה שסובלת מאפילפסיה. הרעיון שלה היה לגרום לאנשים לדבר על המחלה, להפיג מיתוסים בנוגע למחלה ולהעלות את המודעות אליה באופן כללי, וגם כדי לאנשים שסובלים מאפילפסיה להבין שהם לא לבד.
בשנת 2009, קרן אניטה קאופמן בניו יורק ואיגוד האפילפסיה בנובה סקוטיה איחדו כוחות כדי להשיק את היום הסגול הבינלאומי. המאמצים המשולבים הובילו למעורבות של ארגונים, בתי ספר, עסקים, פוליטיקאים וסלבריטאים רבים ברחבי העולם. ביום הסגול שהתקיים ב- 26 במרץ 2009, השתתפו למעלה מ -100,000 תלמידים, 95 מקומות עבודה ו -116 פוליטיקאים.
שני הארגונים האלה (The Epilepsy Association of Nova ScotiaAnita Kaufmann Foundation)הם נותני החסות הגלובלית של היום הסגול והם מחויבים לשותפות עם אנשים וארגונים ברחבי העולם כדי לקדם את המודעות לאפילפסיה.
אפילפסיה (בעברית: כִּפְיוֹן)  נקראת גם מחלת הנפילה. מחלה זו היא קבוצה של הפרעות נוירולוגיות ארוכות טווח המאופיינות על ידי פרכוסים אפילפטיים. פרכוסים אלה הם אירועים המשתנים מאירועים קצרים וכמעט בלתי ניתנים להבחנה עד תקופות ארוכות של רעידות חזקות‏. לפרכוסים שמופיעים באפילפסיה אין סיבה מיידית. פרכוסים שמופיעים מסיבה מסוימת אינם נחשבים לאפילפטיים. (מקור: ויקיפדיה)





 ה-26 במרץ הוא גם יום התרדיום הנוגט וגם יום המצא חג משלך

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות