יום התרד- 26 במרץ

יום התרד שחל בכל שנה ב-26 במרץ מזכיר לנו את היתרונות הבריאותיים הגלומים בירק העלים הירוק הזה. התרד לא רק בריא, אלא גם מאד טעים ויש הרבה דרכים נפלאות לשלב אותו במאכלים מסוגים רבים ושונים וליהנות ממנו.
אפשר לאכול אותו אפוי בפשטידה, מבושל בקציצה או לביבה, טרי בסלט או בסנדוויץ', בתוך בורקס תרד, כתוספת לפיצה, להוסיף אותו לשייק פירות או ירקות וכל מה שעולה על דעתכם בעצם!
התרד הוא צמח חד שנתי בעל עלים ירוקים המשמש למאכל ולרפואה. מקור הצמח הוא ממרכז אסיה והוא גדל באזורים ממוזגים וגם בישראל. לתרד יש שלושה זנים עיקריים המסווגים על פי סוג העלים. טעמם של העלים וההרכב התזונתי שלהם משתנים לפי עונות השנה.
חושבים שמקורו של התרד הוא בפרס העתיקה. משם סוחרים ערבים הכניסו אותו להודו ולאחר מכן לנפאל ואז לסין העתיקה. בעבר כינו את התרד "ירק פרסי".
בתקופת שלטונה כמלכת צרפת, במאה ה-16, קטרינה דה מדיצ'י נהנתה כל כך מתרד, שהוא הוגש לה בכל ארוחה. עד היום, יש מנות עם תרד שמכונות "פלורנטין" והמקור לשם הוא מקום הולדתה של המלכה קטרינה, פירנצה (באנגלית: Florence).


התרד הוא מקור טוב לברזל, סידן, חומצה פולית, סיבים, חלבונים וויטמינים A, C ו- K. הוא מלא בנוגדי חמצון הנלחמים בסרטן. מאמינים שהוא מסייע בשיפור בריאות הלב, כלי הדם והמעיים.

סוגי תרד:
סבוי: צבע ירוק כהה עם עלים מסולסלים; נמכר בדרך כלל בצרורות טריות.
תרד חלק עלים: עלים גדולים וחלקים; מגדלים בעיקר לתרד משומר וקפוא, למרקים, מזון לתינוקות ומזון מעובד.
סאבוי למחצה: זן היברידי עם עלים מצומקים: נמכר טרי ומעובד.

איך חוגגים את יום התרד?
יש המון דרכים לחגוג, והעיקר לאכול תרד בכל צורה שאהובה עליכם והכי טוב כשהוא טרי למען הבריאות!


ה-26 במרץ הוא גם יום סגול להעלאת המודעות לאפילפסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה