יום החוקה בדרום קוריאה- 17 ביולי

אין הרבה עמים שיכולים לספר על עצמם שנהנו מיותר מ-500 שנות שלטון עצמי רצוף, כמו דרום קוריאה שיכולה לספר על הרבה יותר מזה. החל מסוף המאה השביעית ועד שנת 1910, כאשר יפן השתלטה על קוריאה, נהנתה המדינה מיותר  מ-1,200 שנים שקוריאה נהנתה משלטון עצמאי!
חלק אחד מאותה תקופה ארוכה נקרא שושלת ג'וסון, שנוסדה ב -17 ביולי 1392. השושלת הזאת שלטה בקוריאה במשך כ-500 שנה, ולכן התאריך המשמח של ה-17 ביולי נבחר בכוונה ליום אימוץ חוקת 1948 של דרום קוריאה. חוקה זו קבעה את ממשלת דרום קוריאה כרפובליקה נשיאותית עם אסיפה מחוקקת.
במשך עשרות שנים, יום החוקה היה יום חג עם חופש מעבודה ולימודים, והיו מתקיימים אירועים מיוחדים כמו מירוצי מרתון. משנת 2008 חוגגים את יום החוקה בלי לקבל יום חופש.



הנה כמה דברים שהופכים את דרום קוריאה למדינה כל כך מיוחדת:

רמת ההיי טק בדרום קוריאה היא מאד גבוהה- בין השאר יש בה את האינטרנט המהיר ביותר בעולם.

עבור מדינה קטנה יחסית (בערך בגודל של אנגליה), לדרום קוריאה יש כלכלה ענקית - ה-11 בגודלה בעולם!

לדרום קוריאה יש את נתיב האוויר העמוס ביותר בעולם. מסיאול ועד לאי ג'ג'ו שבפרובינציית ג'ג'ו דו, במרחק של 280 קילומטרים, יש יותר מ-175 טיסות ביום. מעל 10 מיליון אנשים עוברים בנתיב זה מדי שנה.

האי ג'ג'ו שנוצר מהתפרצות געשית שמקורה בהר הגעש האלאסאן, הוא עכשיו הפנינה התיירותית של דרום קוריאה. יש בו המון יופי טבעי, מלונות יוקרה ובתי קזינו. בשנת 2011 זכה האי להיכלל ברשימת שבעת פלאי עולם הטבע.
בריכה טבעית באי ג'ג'ו
הכפר גמצ'און (Gamcheon Culture Village) מלא ברחובות תלולים, סמטאות מתפתלות ובתים צבועים בגוונים בהירים. הכפר הוא המקום הצבעוני והאמנותי ביותר של פוסן (או בוסאן), העיר השנייה בגודלה בקוריאה הדרומית. הכפר התחיל כשכונה שנבנתה על ידי פליטי המלחמה הקוריאנית בשנות החמישים, אבל על ידי צביעת הבתים במסגרת התחדשות עירונית, הכפר הפך לאחת מהאטרקציות התיירותיות ביותר של בוסאן. מכיוון שהוא נבנה על מדרון כל כך תלול, הוא כונה ה"מאצ'ו פיצ'ו של בוסאן".
הכפר גמצ'יאון בבוסאן, דרום קוריאה
לדרום קוריאה יש את שדה התעופה שדורג הרבה פעמים כשדה התעופה הטוב ביותר בעולם: נמל התעופה הבינלאומי אינצ'ון, הממוקם ליד סיאול. יש בו גנים, מקלחות חינם עם סאונות, מקום תצפית חכם על כל שדה התעופה והמטוסים ואפשר לצפות בו בהמראות והנחיתות.


דרום קוריאה יכולה להשוויץ בסצינת המוזיקה המדהימה שלה (כולל K-pop), תחום סרטי הקולנוע ההולך ומתפתח שלה, רקדני הברייקדאנס המובילים בעולם שלה, המטבח שלה, וכמובן כל התרבות העתיקה שלה.
להקת הבנות הקוריאנית Dal Shabet

קערת בודהה קוריאנית

נהר האן בסיאול

פעוטות קוריאנים בבגדים מסורתיים

ה-17 ביולי הוא גם יום האימוג'י וגם יום החזיר הצהוב

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות