פסטיבל ג'ידאי מצורי בקיוטו, יפן - 22 באוקטובר

פסטיבל ג'ידאי היפני הוא פסטיבל מסורתי שבו חוגגים את יום השנה להקמת העיר קיוטו שביפן.

פירוש השם היפני לחגיגה, ג'ידאי מצורי (מצורי זה פסטיבל ביפני) הוא "פסטיבל הגילאים" - ובגלל זה המצעד כולל תלבושות היסטוריות כמעט מכל תקופה בהיסטוריה היפנית והמשתתפים בו לבושים כדמויות היסטוריות מפורסמות.
נשים צועדות בקימונו במצעד בקיוטו



לוחם יפני עתיק (מקור התמונה)

אחד הדברים הלא כל כך מהנים בצפייה במצעד הפופולרי לדעתי באופן אישי הוא שלעתים קרובות תצטרכו לתפוס את אותה חתיכת מדרכה לאורך מסלול המצעד במשך שעות על גבי שעות, אבל אז המצעד יעבור לידכם תוך עשר עד שלושים דקות בלבד. לא קל אבל שווה.
במצעד ג'ידאי מצורי יש כ-2,000 משתתפים תושבי העיר קיוטו, ולוקח כשעתיים וחצי לראות את כולו חולף.

הפסטיבל מתקיים בכל שנה בתאריך 22 באוקטובר. השנה, 2019, הוא נדחה לתאריך 26 באוקטובר בגלל טקס הכתרת הקיסר שהתקיים ב-22 לחודש.
המצעד מתחיל בשעה 12:00 כשהוא יוצא מהארמון הקיסרי של קיוטו, הולך ברחוב SANJO, חוצה את הנהר בתחנת SANJO, עובר ליד בניין העיריה בסביבות השעה 13:30ׂׂׂׂׂ, ממשיך לאורך רחוב SANJO, חוצה את הנהר לכיוון תחנת HIGASHIYAMA ופונה שמאלה למקדש הייאן שבו הוא מסתיים בשעה 14:30.

מקדש הייאן
השער של מקדש הייאן


קיוטו הייתה בעבר בירת יפן, והארמון הקיסרי היה ממוקם שם. הבירה עברה לטוקיו בשנת 1868, ושם הוקם הארמון הקיסרי החדש. בשנת 1895 החלו לקיים את הפסטיבל כדי לשקם את המורל הירוד של תושבי קיוטו, שנושלו מתואר "הבירה הקיסרית" אותו נשאו ברציפות יותר מ-1,050 שנים וגם בגלל שמנהיגי קיוטו רצו לוודא שכולם זוכרים את חשיבותה של קיוטו בהיסטוריה.

לאחר פסטיבל ג'ידאי מומלץ מאד ללכת גם לפסטיבל האש של קורמה- Kurama Hi Matsuri.

עוד פסטיבלים וחגים ביפן


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות