יום הפנדה- 16 במרץ

יום הפנדה הבינלאומי הוא יום לכבוד דב הפנדה, דוב שחי בסין ואוהב לאכול עצי במבוק. הפנדה נראית כמו כדור פרווה לבן ושחור, עם עיגולים שחורים מסביב לעיניים וחליפת טוקסידו שחורה, שכשרואים אותו ממש רוצים לחבק אותו חזק.

ההיסטוריה של יום הפנדה
ההכרזה על יום הפנדה צמחה מתוך הצורך להגן על הדובים האלה. דב הפנדה, הנקרא בעצם דב פנדה ענק, הוא יונק יחיד ומיוחד שחי באזורים הרריים בסין, כמו סצ'ואן וטיבט.
לקראת סוף המאה ה-20, הסינים שהם לא פראיירים, הפכו את הפנדה הענק לסמל הלאומי שלהם והדמות שלו מופיעה אפילו על מטבעות זהב סיניים.
הפנדה הענק נחשב לחיה מסוג טורף, אך הוא ניזון בדרך כלל מצמחים בלבד, בעיקר מבמבוק (בעברית: חזרן). הוא יכול לאכול הכל, גם ביצים, חרקים, דגים ועוד, אבל בשביל להיות מאושר הוא צריך רק במבוק כל היום. 

גן החיות החינוכי בחיפה היה אמור לקבל במתנה מממשלת סין, שני דובי פנדה. אבל ההגעה שלהם ארצה עדיין מתעכבת ולא ברור אם תצא לפועל.
כיצד לחגוג את יום פנדה?
אם אתם נמצאים במקום שיש בו דובי פנדה, גשו לבקר אותם. אל תזרקו להם במבה או משקאות קלים בפחיות או בבקבוקים כי זה ממש גרוע. תנו להם במבוק כמו שהם אוהבים וחיבוק.
אם אתם נמצאים במקום שאין בו דובי פנדה, כמו בישראל, אז תזכרו שתמיד יש סיכוי שיום אחד תפגשו דוב פנדה בגן חיות בחו"ל, או בסין, ובינתיים תסתפקו בבובות של דב פנדה, או בחולצות עם הדפסי דב פנדה, תראו סרטונים חמודים עם דובי פנדה שיש באינטרנט בשפע, תציירו דב פנדה ותצבעו אותו בצבעי פנדה, תראו את הסרט קונג פו פנדה ובקיצור, כל מה שקשור בדובי פנדה, היום זה היום לעשות.

דפי צביעה של דובי פנדה
ה-16 במרץ הוא גם יום חופש המידע ויום ללא סלפי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות