יום ההורים היחידנים- 21 במרץ

יום ההורים החד-הוריים חל ב-21 במרץ בארה"ב כדי להעצים, לכבד ולהוקיר את האימהות והאבות שמגדלים ילדים ללא בני זוג לצידם ולהעריך את העבודה הקשה, המסירות וההקרבה הכרוכה בהורות יחידנית. כאשר הורה הוא יחידני, כל האחריות מוטלת עליו ללא חלוקת הנטל על מישהו נוסף. בין אם זה מבחירה ובין אם זה מכורח הנסיבות, הורים יחידנים נושאים על כתפיהם עול כבד. הם צריכים לתמרן בין העבודה, הלימודים, הטיפול הרפואי וניהול משק הבית בלי לחלוק את התפקידים עם מישהו נוסף.

הורה יחיד מוגדר כגבר או אישה שמגדלים ילד אחד או יותר לבדם. בדרך כלל הורות יחידנית היא תוצאה של שינויים במודל הדו-הורי: פרידה, גירושין, עגינות, אלמנות והורה רווק/ה. להורים יחידניים רבים יש תמיכה מצד המשפחה. רבים נעזרים בסבים וסבתות, באחים ובבני המשפחה המורחבת האחרים. לשמחתנו יש היום גם קבוצות תמיכה להורים יחידניים ברשתות החברתיות שבהן ניתן לקבל ייעוץ ועזרה.

להורים יחידניים יש לעתים הקלות ועזרה מהמדינה, בביטוח לאומי ובמס הכנסה.

יום ההורים היחידניים


היסטוריה של יום ההורים היחידניים

בשנת 1984, כתבה ג'ניס מוגלן מארה"ב מאמר שבו הביעה תקווה שכמו שיש יום האם ויום האב, גם יום ההורה היחידני יזכה בהכרה. היא שיתפה פעולה עם הארגון הורים ללא שותפים, והחלה לעתור למדינות שיצהירו על ההכרה ביום ההורה היחיד. על יום ההורה היחידני הכריז הנשיא רונלד רייגן ב-21 במרץ 1984.

איך לחגוג את יום ההורים היחידניים?

אמנם יום ההורים היחידניים הוא יום שהוכרז בארה"ב ונחגג שם, אך כולנו בעצם מכירים בן משפחה, חבר, שכן או עמית לעבודה שהוא הורה יחיד. היום הוא היום לתמוך בו ולהעריך אותו. היפכו את היום הזה ליום מיוחד עבור הורים יחידניים שאתם מכירים. השתמשו בהאשטג #NationalSingleParentDay כדי לפרסם ברשתות החברתיות כדי להביע הזדהות ולתמוך בהם.

יום ההורים היחידניים

ה-21 במרץ הוא גם יום תסמונת דאון, יום הניחוח וגם הנורוז

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות