יום המלצרים- 16 במאי

מהו מלצר טוב? מלצר טוב זה מישהו שמשרת אותך במהירות וביעילות, שנותן לך את כל מה שאתה מבקש ולא שוכח אותך, שנותן לך תשומת לב ובא לשאול אם אתה צריך משהו והכי חשוב- הכל באדיבות עם חיוך. מלצר טוב יכול להפוך את חווית האכילה במסעדה לנעימה ובמקרה ההפוך, מלצר גרוע יכול לגרום לה להפוך לאסון, ולא משנה כמה האוכל יהיה טעים. (נכתב בלשון זכר אבל הכוונה היא גם לנקבה כמובן).

לפי נתונים סטטיסטיים הרוב המכריע של האנשים לא משאירים טיפים ראויים למלצרים. יש אנשים שלא משאירים טיפ בכלל. תחשבו כמה מיומנות עבודת המלצרות דורשת: הם צריכים לעבוד שעות ארוכות על הרגליים, לטפל באורחים במסירות ובאדיבות עם המון סבלנות, ללכת בזהירות עם הרבה שיווי משקל וקואורדינציה, עם מגשים עמוסים בכלי אוכל מהמטבח אל השולחן ובחזרה, להיות קשובים ועירניים לכל מה שהלקוח רוצה, להיות מרוכזים ועם זיכרון טוב בשביל כל הבקשות של האורחים במהלך הארוחה, לפניה ואחריה ואת הכל לעשות בלי להתלונן ובלי להראות שקשה!



לכן טוב שיש את יום המלצרים, היום שבו מראים למלצרים ולמלצריות העולם הערכה והוקרה. לפי האתר nationalwaitersday.com, יום המלצרים נועד כדי לשנות את התפיסה של השירות במסעדה כאילו זו עבודה בלתי מקצועית או נחותה. אנשים חושבים שכל אחד יכול להיות מלצר, אבל האמת היא שבשביל להיות מלצר צריך המון כישורים (כמו שפורט קודם). 
אז ביום המלצרים אם אתם הולכים למסעדה, תראו למלצר או המלצרית שאתם מכירים להם טובה, חייכו אליהם ותגידו תודה. אל תיקחו כמובן מאליו את השירות שלהם ותזכרו שהם בני אדם בדיוק כמוכם. וכמובן תשאירו טיפ נחמד.
אם אתם בעלי מסעדה/בית קפה או בר, כדאי שתפרסמו הודעה שהיום זה יום המלצרים, משהו כמו: "היום זה יום המלצרים! אל תשכחו להראות למלצר/ית שלכם שאתם מעריכים אותו!". אולי גם תראו בעצמכם הערכה למלצרים שלכם באותו יום כמו בונוס או מתנה קטנה.
גם אם אתם בסך הכל הולכים לארומה לשתות קפה, או למקדונלדס לארוחה, תהיו נחמדים לקופאים ולאלה שמגישים לכם את מה שהזמנתם. אחרי הכל, גם העבודה שלהם לא קלה.



ה-16 במאי הוא גם יום קופי הים וגם יום הביוגרפים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות