יום הביוגרפים - 16 במאי

יום הביוגרפים נחגג ב -16 במאי בכל שנה, כדי לחגוג לכבודם של הביוגרפים שמלמדים אותנו על אנשים מפורסמים ועל קורות חייהם שמעניקים לנו השראה באמצעות ביוגרפיות.

יום זה נקבע לכבוד המפגש הראשון של הסופר סמואל ג'ונסון וכותב הביוגרפיה שלו ג'יימס בוזוול ב-16 במאי 1763 בלונדון, בחנות ספרים ליד קובנט גארדן. הם הפכו לחברים טובים וכמעט 30 שנה לאחר מכן פירסם בוזוול את סיפור חייו של ג'ונסון, בספר שהפך לביוגרפיה האנגלית המהוללת ביותר.


הביוגרפיות הן כתיבת תולדות חייו של אדם. הביוגרפיה יכולה לתאר אדם אמיתי או בידיוני, אך בדרך כלל הכוונה בביוגרפיה היא לקורות חייה של דמות שחיה במציאות. הביוגרפיות יכולות להיכתב כטקסט פשוט וגם כביטוי לרעיונות ונרטיבים מורכבים. הביוגרפיות הן לא רק העובדות היבשות על חייו של האדם, אלא גם תיאור של הרגשות והמחשבות שליוו אותו.

ביוגרפיות לילדים הן דרך מצוינת ללמד אותם את ההיסטוריה של האנושות ואת ההישגים שלה.

הכתיבה הביוגרפית לא תמיד נהנתה מפופולריות. המוסכמות הביוגרפיות התפתחו במידה ניכרת לאורך מאות שנים. הגרסה הנוכחית של הביוגרפיה התגלתה במאה ה -18, והיא קשורה קשר הדוק עם הביוגרפיה שכתב ג'יימס בוזוול, "חייו של סמואל ג'ונסון". הביוגרפיה נכתבה באופן חם, רחב, בלתי מתפשר ומפורט באופן ממצה, וגילתה את הדרך החדשה של כתיבת הביוגרפיה של ג'יימס בוזוול. היא בעצם זו שגיבשה את פורמט הביוגרפיה שהפך לפופולרי מאוד עד היום.

איך לחגוג את יום הביוגרפיה?

הדרך הטובה ביותר לחגוג את יום הביוגרפים הלאומי היא לקרוא או לכתוב את הביוגרפיה של מישהו שהשפיע על חייכם. האם זה משורר, מהנדס, איש עסקים, סופר או פוליטיקאי? תוכלו גם לעדכן ביוגרפיות ישנות של אישים שאתם אוהבים בויקיפדיה. אם אתם ביוגרפים בעצמכם, שתפו את הביוגרפיה שכתבתם. פרסמו תמונות ושתפו מחשבות ברשתות החברתיות באמצעות ההאשטג #BiographersDay.


ה-16 במאי הוא גם יום קופי הים ויום המלצרים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות