יום הירח- 20 ביולי

ב-20 ביולי 1969 האנושות הגיעה בפעם הראשונה לירח, ההישג המדהים ביותר שלה עד אז. מאז, היו למין האנושי עוד הישגים מדהימים, וב-20 ביולי מדי שנה חוגגים את יום הירח כדי לזכור לאן אנחנו מסוגלים להגיע אם רק נרצה.

החללית אפולו 11 נחתה על הירח ב-20 ביולי 1969 בשעה 16:18, שעון מזרח ארה"ב. בשעה 22:56 ירד מהחללית האסטרונאוט ניל ארמסטרונג והכריז: "זהו צעד קטן לאדם, קפיצה גדולה לאנושות". אחריו ירד אל הירח מהחללית האסטרונאוט באז אולדרין.


בתמונה: באז אולדרין הולך על הירח בשנת 1969 (מקור התמונה: ויקיפדיה, נחלת הכלל)
הפעם האחרונה שבה אדם הלך על הירח היתה בדצמבר 1972, כשהחללית אפולו 17 נחתה על הירח והאסטרונאוט יוג'ין סרנן ירד ממנה ופסע עליו כמה צעדים.

בדצמבר 2018 תשגר ישראל חללית לירח בפעם הראשונה בתולדותיה. החללית תשוגר על גבי טיל של חברת spaceX מבסיס בארה"ב וצפויה לנחות על הירח ב-13 בפברואר 2019. 

הידעת?

הירח נקרא גם "לבנה" ו"סהר".

קוטרו של הירח הוא 3,474 קילומטרים, קצת יותר מרבע קוטרו של כדור הארץ.

ב-1959 שיגרה ברית המועצות שלוש חלליות לחקר הירח: לונה 1, לונה 2 ולונה 3. החלליות היו בלתי מאוישות. לונה 1 הצליחה להגיע רק קרוב אליו, לונה 2 התרסקה עליו ולונה 3 הצליחה להתקרב ולצלם צד נסתר שלו. 



סהרוריות היא הפרעת שינה שנקראת גם "מחלת ירח" שבה האדם מבצע פעולות המצביעות על עירונות בעודו ישן.



למרות מה שמקובל לחשוב, זאבים לא מייללים אל הירח. הם פשוט מייללים בלילות זה אל זה, עם הראש מוטה כלפי מעלה.
החודש העברי מתחיל בעת מולד הירח, היום שבו הירח מופיע כשרק קצה החלק התחתון שלו מואר בפני כדור הארץ. באמצע החודש, שחל בט"ו כל חודש, הירח נראה מלא ובסוף החודש הוא מואר רק בקצהו העליון.
איך חוגגים את יום הירח?
זה היום להביט למעלה אל הירח, ללמוד עליו ולהעריך אותו ואת האנושות שעשתה צעדים כל כך משמעותיים מאז שנוצרה ולקוות שנצליח להתקדם עוד ולשמור על כדור הארץ, כי מה לעשות, גם אם נמשיך להגיע לירח, אי אפשר לחיות עליו. 

ה-20 ביולי הוא גם יום העצמאות של קולומביה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות