יום הסרנדיפיות- 18 באוגוסט

מכירים את זה שאתם מחפשים משהו מסוים ובטעות מגלים משהו אחר? שאתם מחפשים למשל בגוגל מידע על דבר מסוים, ותוך כדי מגלים אתרי אינטרנט חדשים שלא ידעתם עליהם קודם, או כשאתם מחפשים כתובת של מקום מסוים, ובטעות מגיעים למקום מקסים שלא ידעתם שקיים, או שאתם מנסים להכין אוכל ומתבלבלים באחד המרכיבים אבל יוצא לכם במקרה מאכל אחר נפלא? יש המון דוגמאות למקרים כאלה, אבל מה שמשותף לכולם הוא שלתופעה הזאת של גילוי משהו חדש במקרה קוראים סרנדיפיות (Serendipity). 



הרבה תגליות פורצות דרך בעולם קרו במקריות, לפעמים תוך חיפוש פיתרון לבעיה אחרת לגמרי. קולומבוס גילה את אמריקה כשחיפש את הודו. שאול יצא לחפש אתונות ומצא מלוכה. הקורנפלקס  היה דייסת חיטה שהאחים קלוגס שכחו בתנור והיא התייבשה יתר על המידה, ואז הם גילו שעם קצת חלב, זה יכול להפוך לארוחת בוקר מזינה. 
הארטיק הומצא על ידי פרנק אפרסון ששכח את כוס המיץ שלו במרפסת ביום חורף קפוא והחליט שזה דווקא טעים ואפשר להוסיף לו מקל.

הסופרת מדלן קיי קבעה את התאריך 18 באוגוסט כיום הסרנדיפיות. המטרה של היום הזה היא להכיר דברים חדשים, ללכת בדרכים חדשות, לשמוע מוסיקה שונה, להתעניין בדברים חדשים, לאכול מאכלים חדשים, לבשל  מאכלים שונים ולפגוש אנשים חדשים.
יום הסרנדיפיטי נועד לצאת מהשגרה הקבועה ומהמסגרת השבלונית של החיים שלנו כדי למצוא משהו חדש, שמי יודע, אולי ישנה את חיינו לטובה!
קישור לאתר של מדלן קיי




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות