יום העצמאות של קולומביה- 20 ביולי

קולומביה היא מדינה גדולה, ה-26 בגודלה בעולם והרביעית בגודלה בדרום אמריקה. השטח שלה הוא 1,138,910 קמ"ר והיא נמצאת בצפון-מערב דרום אמריקה. היא חולקת גבולות עם ונצואלה, ברזיל, אקוודור ופרו ושוכנת על חופי הים הקריבי בצפון והאוקיינוס השקט בדרום מערב.


בתאריך זה בשנת 1810, הקימו האנשים בקולומביה, שהיו מתוסכלים משלטון הספרדים עליהם, ממשלה מקומית ובהמשך השנה גם הכריזו על עצמאות מלאה.
קולומביה נקראה על שמו של כריסטופר קולומבוס. את המילה קולומביה המציא המהפכן פרנסיסקו דה מירנדה ככינוי לכל העולם החדש, במיוחד לשטחים והקולוניות שהיו תחת שלטון ספרד ופורטוגל. השם "קולומביה" אומץ בשנת 1819, כשרפובליקת קולומביה הוקמה משטחי המושבה "ניו גרנדה" שהייתה מורכבת מאקוודור, פנמה, ונצואלה וחלק מברזיל.

קולומביה היא אחת מ-17 המדינות הכי מגוונות מבחינה ביולוגית בעולם. יש בה את יערות הגשם של האמזונס, שטחים טרופיים, חופים באוקיינוס השקט ובים הקריבי, והפסגות של הרי האנדים. היא נחשבת למדינה השנייה הכי מגוונת ביולוגית בעולם, והיא במקום הראשון במספר המינים לכל קילומטר מרובע.
בקולומביה יש את מספר המינים הגדול ביותר של הפרפרים, הסחלבים, והדו חיים בעולם. יש לה יותר מינים של ציפורים מאשר כל אירופה וצפון אמריקה ביחד!


קולומביה היא אחת מיצרניות הקפה הגדולות בעולם והיצואנית השנייה בעולם של פרחים (אחרי הולנד).
התעשייה של קולומביה מבוססת מאד על ידיים עובדות (לואו-טק). היא מייצאת בעיקר נפט, קפה, פחם, בננות ופרחים.
קולומביה היא גם המקור המוביל של אבני הברקת (אמרלד) בעולם. 70 עד 90% מאבני הברקת בעולם מגיעות ממנה. בני האינקה, הילידים האינדיאנים שהיו חיים באזור בוגוטה היו משתמשים באבני הברקת לצורכי פולחן וקישוט. אבני הברקת מקולומביה הן מיוחדות ושונות מאחרות בברק המודגש שלהן ובצבע הירוק המיוחד, שאין לו תוספת של גוונים כחולים.

פעם היה מפחיד לטייל בקולומביה, בגלל הפשיעה האלימה וחטיפות ההתיירים על ידי ארגוני הגרילה שהיו מאד נפוצות בה. בשנים האחרונות מקרי האלימות ירדו והתיירות בקולומביה עברה להיות במגמת עלייה.
קולומביה מציעה למטיילים בה חופים מהממים שיושבים על הים הקריבי והאוקיינוס השקט, אזורי ג'ונגל מרתקים, רכסי הרים גבוהים, אוכל קולומביאני משובח, ארכיטקטוריה קולוניאלית, תרבות מקומית ומוזיקה אינדיאנית.
Salento, Quindío
בקולומביה נמצא הוסטל לתיירים מטורף, שבנוי על צלע של הר. קוראים לו "הבית באוויר" (La Casa En El Aire) ומגיעים אליו בקנופי (אומגה בשפה המקומית). יש בו ערסלים שתלויים באוויר בין ההרים, רשת שעליה אפשר לשכב ולבהות בנוף ואפשרות לקפוץ בנג'י מהמרפסת. כדי להגיע לקנופי, צריך לקחת אוטובוס מהטרמינל הצפוני במדג'ין (Madellin) לכיוון Abejorral  ולהגיד לנהג להשאיר אותך ב“la tienda de la 80” ("החנות של 80"). משך הנסיעה 2-3 שעות.


הזמרת, כותבת השירים, הרקדנית, מפיקה, כוריאוגרפית והדוגמנית שאקירה נולדה וגדלה בקולומביה. שאקירה היא לא רק אגדת פופ. היא גם פועלת לבניית בתי ספר ומרכזים קהילתיים בשכונות העניות ביותר בקולומביה, והיא פועלת לשכנע מנהיגים באמריקה הלטינית להשקיע בחינוך לילדים קטנים.
שאקירה וילדים באחד מבתי הספר שנפתחו למענם (מקור התמונה)
את יום העצמאות שלה חוגגת קולומביה בכל שנה במצעדים, טקסים וריקודים מסורתיים.


שכונה בגואטפה, עיר בקולומביה

ה-20 ביולי הוא גם  יום הירח

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות