היום הלאומי של ערב הסעודית - 23 בספטמבר

היום חוגגים הסעודים את איחוד מלכותם בשנת 1932.
בשנת 1927 חולקה ערב הסעודית לשני אזורים, ממלכות נג'ד וחיג'אז. ב-23 בספטמבר 1932 הושלם איחודים של שני האזורים לממלכה מונרכית אחת שדינה הוא הדין האיסלאמי (שריעה).


סעודיה היא אחת המדינות העשירות ביותר בכדור הארץ, בזכות העובדה שיש לה את שמורת הנפט השנייה בגודלה על פני כדור הארץ. למרות שעושר הנפט של האומה מאפשר לה מודרניזציה בהיבטים רבים בחיים, היא לא עדכנה עדיין את תפקידן של הנשים. ערב הסעודית למשל אסרה על נשים לנהוג עד יוני 2018. עד היום כל הנשים בסעודיה- אפילו תיירות שאינן מוסלמיות - צריכות ללבוש חיג'אב, רעלה המכסה את הראש והחזה. לכל נקבה בוגרת צריך להיות קרוב משפחה גבר כאפוטרופוס שלה (מחרם) והן צריכות לבקש את רשותו בכל פעם שהן רוצות לנסוע, ללמוד או לעבוד. לנשים סעודיות אסור גם לעבוד בחברת גברים. בערב הסעודית יש איסור להיות הומוסקסואל והעונש על כך הוא קנסות, מאסר ואפילו עונש מוות. אמנם אין חוקים כתובים בנוגע לנטייה מינית או זהות מגדרית, אולם בתי המשפט מתבססים על ההלכה האסלאמית שאוסרת יחסים חד מיניים.

בכל זאת, גם במקומות שיש להם בעיות ענק עם זכויות אדם, אפשר למצוא יופי ליהנות ממנו. מרבית סעודיה היא מדברית ואפשר לראות בה המון דיונות חול מרהיבות ושילובי צבעים יפהפיים שהטבע יצר.
מסגד בעיר ג'דה שעל חוף הים האדום


עיר הבירה של ערב הסעודית היא ריאד. בערב הסעודית נמצאת העיר מכה שהיא מקום הולדתו של הנביא מוחמד והיא העיר החשובה ביותר לאיסלאם. בעיר נמצא מסג'ד אל-חראם שהוא המסגד הראשון בחשיבותו באסלאם, ובו נמצא מבנה הכעבה, שבו ניצבת האבן השחורה. כל מוסלמי מצווה לעלות לרגל לעיר (מצווה הנקראת חג') לפחות פעם אחת בחייו. מדי שנה עולים למכה לרגל כ-15 מיליון מוסלמים.

האבן השחורה בעיר מכה, כשברקע המבנים המודרניים בעיר
ערב הסעודית אינה מכירה בקיומה של מדינת ישראל ובין המדינות לא מתקיימים יחסים דיפלומטיים. במלחמת העצמאות בשנת 1948 היא הייתה בין המדינות שפלשו אליה. עם זאת, כיום ישנה מגמה של כינון יחסי שלום בין המדינות.

ה-23 בספטמבר הוא גם יום הרגליים חסרות המנוחהגם יום שפות הסימנים הבינלאומי וגם יום הזעתר

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות