יום הזעתר - 23 בספטמבר

בעולם המערבי לא כולם מכירים את הזעתר, אבל אצלנו  במזרח התיכון, אין סיכוי שיש מישהו שלא מכיר. האתר YourLebanon.com הוא זה שהמציא את היום המיוחד לכבוד הזעתר. 

הזעתר הוא תערובת תבלינים שמשתמשים בה במיוחד במטבחי המזרח התיכון, שמכילה את עשב הזעתר עצמו ועוד תבלינים כמו מלח, סומאק מיובש, זרעי שומשום קלויים ותבלינים אחרים.

את הזעתר אפשר להוסיף לשמן זית לטבילה, לחומוס, לבנה, סלט, ירקות מוקפצים, ביצים, באבא גנוש (סלט חצילים בטחינה) ועוד. השימוש הפופולרי ביותר לזעתר הוא בפיתה עם זעתר ובייגלה.

לזעתר יש יתרונות בריאותיים. הוא טוב לחיזוק העצמות כי הוא מכיל מינרלים כמו מגנזיום, נחושת, סידן וברזל.

הוא משפר את מצב הרוח - מחקרים הראו שיש קשר בין זעתר לירידה בשיעורי דיכאון והעלאת מצב הרוח.

מגביר את האנרגיה - הזעתר מזרז את חילוף החומרים שלך בגלל הריכוז הגבוה של פלבנואידים ופוליפנולים שנמצאים בתערובת התבלינים.

מרפא דלקת - מייחסים לזעתר יכולת לסייע בריפוי דלקות. הוא יכול לשמש כמשחה לעור אם לא צורכים אותו כמזון. אם מניחים אותו על אזורים מודלקים בעור, כמו מפרקים כואבים ועקיצות חרקים, יש לו השפעה אנטי דלקתית. 

מנקה את דרכי הנשימה - הזעתר גורם לגוף להשתעל ולהוציא ליחה, לכן אם אתם מרגישים שאתם על סף הצטננות, הוסיפו אותו לתפריט שלכם. 

מניעת מחלות - אחרון חביב, הזעתר עשיר בנוגדי חמצון, לכן הוא מגן על הגוף מפני רדיקלים חופשיים האחראים למספר מצבים בריאותיים בעייתיים שונים.

בלבנון רבים מאמינים שהתבלין מפתח ומשפר את החשיבה ומחזק את הגוף. מסיבה זו נוהגים לתת לילדים זעתר לפני צאתם לבית הספר.

איך לחגוג את יום הזעתר?

יש הרבה אפשרויות לחגוג את היום הזה. אחת מהן היא להכין תערובת זעתר בבית ולהשתמש בו להעשרת מאכלים אחרים. עוד אפשרות היא לקנות זעתר בחנות התבלינים ולהשתמש בו בנדיבות, או לקנות פיתה עם זעתר במאפייה, או בייגלה עם זעתר. יש המון אפשרויות להוסיף זעתר לחיים שלכם, אז שיהיה לכם יום זעתר שמח! 😋 


ה-23 בספטמבר הוא גם היום הלאומי של ערב הסעודית, גם יום שפות הסימנים הבינלאומי וגם יום הרגליים חסרות המנוחה


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות