יום העצמאות של טונגה- 4 ביוני

טונגה היא מדינת איים בדרום האוקיינוס השקט, בין ניו זילנד להוואי, מדרום לסמואה, צפון מערב לואליס ופוטונה וממזרח לפיג'י.
ראש מדינת טונגה הוא המלך טופו השישי. 
פירוש המילה טונגה בשפה המדוברת בה, טונגאית, הוא "דרום", וזאת משום שהארכיפלג בו שוכנת המדינה הוא הקבוצה הדרומית ביותר של האיים במרכז פולינזיה. כדי להגיע לטונגה צריך לטוס שלוש שעות מנמל התעופה באוקלנד שבניו זילנד עד נמל התעופה של עיר הבירה של טונגה, נוקואלופה.
בטונגה יש כ-106,000 תושבים ושטחה 747 קמ"ר. ב-4 ביוני 1970 קיבלה טונגה את עצמאותה מבריטניה ששלטה בה משנת 1900. המדינה מחולקת לשלושה איים עיקריים: טונגטאפו, ואואו והאאפאי.
בטונגה יש שושלת מלוכה שהחלה כבר במאה ה-10. המלוכה עוברת במשפחתו של המנהיג טאופאהאו (ששינה את שמו לג'ורג' טופו הראשון אחרי שהתנצר) משנת 1875.  
טונגה הייתה בין עשר המדינות הראשונות שהכריזו בספטמבר 1939 מלחמה על גרמניה הנאצית.
לטונגה יש יחסי ידידות עם ישראל. 
מקורות הפרנסה העיקריים בטונגה הם: חקלאות, דיג ותיירות.
התושבים בטונגה מסבירי פנים לתיירים, דוברים טונגאית ואנגלית, והאיים מלאים בחופים לבנים וזהובים, עם ים תכלכל ועצי קוקוס, הנוף הקלאסי באיי האוקיינוס השקט. לצוללנים טונגה היא גן עדן. במים המקיפים את האי יש שפע של חיות ים נדירות ומיוחדות.
הייצוא החקלאי של טונגה הוא וניל, קוקוס ומוצריו (קופרה, שמן קוקוס), דגים מיובשים, בננות ודלעת ותוצריה (שמן דלעת וגרעיני דלעת).
עוד רווח למדינה הוא מכירת סיומת האינטרנט שלה שהוא to. ליזמים שרוצים דומיינים מגניבים כמו go.to move.to jump.to.
דגל טונגה
אחד מחופי טונגה (קישור)

תושבים מקומיים במי הים בטונגה (מקור)
במקום שנקרא Mapu'a Vaea או "המשרוקית של אציל" יש מעיינות מים מתפרצים. כאשר גלים מתנפצים אל תוך השונית, הערוצים הטבעיים של הסלעים הוולקניים גורמים למים להתפרץ במכה בכוח וליצור אפקט של מזרקה. המקום נמצא באי טונגטאפו בכפר יומה (Houma). 


בחודשים יוני-ספטמבר באים הרבה תיירים לאי וואוואו כדי לראות את הלוויתנים שמגיעים בעונה זו לחופי האי.
ב- Haveluliku, בצד המזרחי של טונגטאפו, נמצאת מערת "Anahulu" המורכבת מרשת של מערות אבן גיר גדולות עם בריכות מים מתוקים. אורך המערה הוא כ-400 מטר והבריכה הגדולה ביותר היא אזור הרחצה הפופולרי ביותר באי. ממש כמו בריכה בתוך מערת הנטיפים.


הארמון המלכותי של ממלכת טונגה ממוקם בצפון מערב הבירה נוקואלופה, קרוב לאוקיינוס השקט. ארמון העץ, שנבנה בשנת 1867, הוא מעונו הרשמי של מלך טונגה. למרות שהארמון אינו פתוח לציבור, אפשר לראות אותו בקלות מהים.


ה-4 ביוני הוא גם יום הרווקות הזקנות וגם ה-35 במאי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות