יום החלל הבינלאומי- יום שישי הראשון בחודש מאי

יום החלל הבינלאומי החל את דרכו כיום החלל בארצות הברית בשנת 1997, יום שנוצר כדי להתבונן בנפלאות הרבות של המרחב הלא ידוע שמסביב לכוכב הלכת שלנו. המטרה של היום הייתה פשוטה- לעודד ילדים להתעניין יותר בתחום מדעי החלל. בשנת 2001 שינה הסנאטור ג'ון גלן, שהיה אסטרונאוט לשעבר, את היום ליום החלל הבינלאומי כדי להרחיב את היקף החגיגה שלו לרחבי העולם.
תצלום: NASA (מקור)


במסגרת יום החלל העולמי מקיימים ארגונים העוסקים בחקר החלל מגוון פעילויות, כמו הרצאות, תצפיות בכוכבים, הקרנת סרטים, תחרויות וחידונים בנושאים הקשורים בחלל, ימי עיון, שיגור רקטות, שיעורים מיוחדים באקדמי, סיורים במפעלי ומתקני חלל ועוד.
בתמונה: צוות מעבורת החלל קולומביה. בצד ימין: אל"מ אילן רמון ז"ל

גם למדינת ישראל יש נוכחות בחלל: יש לנו לוויינים שמשוגרים לחלל למטרות צבאיות (אופק), אזרחיות (לווין התקשורת עמוס) ומחקריות (טוואקס). שלחנו את אילן רמון ז"ל, שהיה אסטרונאוט ישראלי, לחלל בשנת  2003 במעבורת החלל קולומביה שיצאה מטקסס והתרסקה בעת חזרתה לארץ. כמעט גם נחתנו על הירח (טוב, זה לא בדיוק אנחנו אלא עמותה פרטית ישראלית בשם SpaceIL) כשגשושית ישראלית בשם בראשית שוגרה ב-22 בפברואר 2019 מנמל החלל קייפ קנוור שבפלורידה, הצליחה להקיף את הירח ולצלם אותו אך התרסקה במהלך הנחיתה, ב-11 באפריל 2019. אל דאגה, בראשית 2 בדרך...
באפריל 2022 יצא איתן סְטִיבֶּה, איש עסקים ונדבן ישראלי שהוא טייס קרב לשעבר לטיסת חלל פרטית, יחד עם עוד שלושה תיירי חלל. סטיבה הוא הישראלי השני בחלל והראשון בתחנת החלל הבינלאומית. 

איך לחגוג את יום החלל הבינלאומי?
היום זה היום לתהות מה יש בשמים שלנו, מעבר לעננים? מה מסתתר באטמוספירה שמקיפה אותנו ומעבר לה? האם קיימים עוד כוכבים ביקום שלנו שיש עליהם חיים? אפשר להיכנס לאתר של נאס"א, ללמוד ולצפות בתמונות מרהיבות או לאתר של סוכנות החלל הישראלית. אפשר לבקר בפלנטריום ולצפות שם בכוכבים. אפשר גם לראות סרטים ולקרוא ספרים הקשורים בחלל. חקר החלל הוא תחום מדע צעיר (החל במהלך המאה ה-20) שנדרש להשקיע בו עוד כל כך הרבה, ואפשר לגלות בו המון דברים חדשים, מרתקים ומסעירים.



 

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)