יום זיכרון לעוברים ותינוקות שנפטרו בטרם עת- 15 באוקטובר

יום הזיכרון לאובדן הריונות ותינוקות שנפטרו הוא במקור יום זיכרון להריונות שהופסקו ומוות בעריסה, אך הוא אינו מוגבל רק למקרים אלה. הוא כולל כל מקרה של הפלה, הפסקת הריון, לידה שקטה (לידת ולד מת), מוות בעריסה, או מוות של תינוק בן יומו. היום הזה מצוין בארצות הברית ובקנדה, ובשנים האחרונות, גם בבריטניה, מערב אוסטרליה, ניו סאות' ויילס ואיטליה.
את היום הזה מציינים בטקסי זיכרון, תהלוכות ועצרות והדלקת נרות, והוא מסתיים בגל בינלאומי של אור, בהדלקת נרות עולמית בשעה 19:00, שבה מכבדים את זיכרם של התינוקות שמתו בטרם עת, ברחם או לאחר הלידה.



ההיסטוריה של היום הזה:
באוקטובר 1988 קבע נשיא ארה"ב דאז, רונלד רייגן, שחודש זה יוקדש להעלאת המודעות לאובדן הריון ותינוקות. בשנת 2002 החלו לציין את יום הזיכרון לאובדן הריונות ותינוקות ב-15 באוקטובר על ידי התנועה האמריקנית לאובדן הריונות ותינוקות, שאותה הנהיגו רובין בר, ליסה בראון, ותמי נובאק. הן עתרו לממשלה הפדרלית ולמושלים של כל אחת מ- 50 מדינות ארה"ב והחתימו אותם על הצהרה כי הם מכירים בתאריך זה.
ב-28 בספטמבר 2006, בעקבות הצהרות ההכרה וכתוצאה מקמפיין אמריקאי בנושא, החליטו בבית הנבחרים לקבוע את יום הזיכרון לאובדן הריון ותינוקות כיום רשמי.



ה-15 באוקטובר הוא גם יום הסטודנטים העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות