יום הסטודנטים העולמי- 15 באוקטובר

יום הסטודנטים העולמי הוא חגיגה של רב-תרבותיות, גיוון ושיתוף פעולה בין סטודנטים ברחבי העולם.
היום נקבע על ידי האו"ם בשנת 2010, כהנצחה לד"ר אבול פקיר ג'ינולבדין (A.P.J) עבדול קאלאם, שנולד ב-15 באוקטובר 1931 ונפטר ב-27 ביולי 2015.

ד"ר קאלאם נולד בטמיל נאדו שבדרום הודו והיה הנשיא האחד עשר של הודו, מדען ומהנדס טילים הודי. יום הסטודנטים העולמי נועד לכבד את מאמציו של ד"ר קאלאם בתחום המדע והטכנולוגיה, כמו גם את תפקיד המורה אותו מילא לאורך כל הקריירה המדעית והפוליטית שלו, בו עודד מיליוני סטודנטים באמצעות הנאומים והספרים שלו בכל מקום ובכל עת שהיה אפשרי בשבילו.

עבדול קאלאם היה מודל לחיקוי עבור התלמידים בהודו וסיפור חייו כיצד מילד עני ומקופח מכפר בטמיל נאדו, הגיע לתפקיד החוקתי הגבוה ביותר בהודו רק בזכות העבודה הקשה, ההתמדה והכנות שלו, מעורר השראה במיליוני סטודנטים ברחבי העולם גם בימינו.

ביום הסטודנטים העולמי, בהודו מזכירים מכל המפלגות הפוליטיות ואנשים מכל תחומי החיים מוקירים כבוד לאחד הנשיאים הנערצים ביותר של הודו. טקסים רבים נערכים בבתי ספר ובמכללות כדי לזכור בחיבה את האישיות הגדולה הזו.

A.P.J. עבדול קאלאם חלק מערכת יחסים קרובה והרמונית עם תלמידים מכל התרבויות והחברות שמעבר לקווים הדמוגרפים של הקאסטות ההודיות וההפרדות הכלכליות. חייו שלו כסטודנט היו מאתגרים מאוד ומלאים בתלאות ומאבקים. הייתה תקופה בה היה צריך למכור עיתונים מדלת לדלת כדי לפרנס את משפחתו ולממן את השכלתו.

בזכות המחויבות שלו הוא התגבר על כל התלאות והשיג מצוינות לא רק בתחום האקדמי והמקצועי; הוא גם כיהן בתפקיד החוקתי הגבוה ביותר ברפובליקה של הודו, נשיא המדינה. הסיפור שלו העניק השראה למיליוני סטודנטים וימשיך לעשות זאת עוד מאות שנים.

ד"ר קאלאם לאורך כל הקריירה המדעית והפוליטית שלו ראה את עצמו כמורה והיה מרוצה ביותר כשפנה לתלמידים, בין אם הם היו שייכים לבית ספר בכפר נידח כלשהו ובין אם הייתה זו מכללה או אוניברסיטה מוערכת.

נטייתו ללמד ולעורר השראה במוחות צעירים הייתה כה רבה, עד שעזב את תפקיד היועץ המדעי הראשי לממשלת הודו כדי להיות מורה.

לאורך כל חייו עסק קאלאם בהתפתחות המדעית, האקדמית והרוחנית של התלמידים. הוא נשא נאומים רבים וכתב ספרים רבים העוסקים בבני הנוער; אשר מקשיבים להם וקוראים אותם גם היום סטודנטים ברחבי העולם.

בחירת יום הולדתו כיום הסטודנטים העולמי הייתה החלטה מתאימה לכבד את יצירותיו כמדען ולמיליוני הנערים שהוא העניק להם השראה ועדיין מעורר השראה דרך יצירותיו, הישגיו, נאומיו, הרצאותיו וספריו.


איך חוגגים את יום הסטודנט העולמי?
יום התלמידים העולמי נחגג בבתי ספר ובמכללות בהודו וגם במחוצה לה.
ביום זה נערכות תחרויות נאומים וכתיבת מאמרים בבתי ספר ובמכללות, מוצגים מחזות, ונוהגים לצטט ולהקשיב לנאומים של ד"ר קאלאם כדי לעודד את התלמידים ולהפוך אותם לבטוחים יותר במאמציהם. מוצגות גם תערוכות מדע לכבוד אחד המדענים הגדולים ביותר ו"איש הטילים של הודו".

ה-15 באוקטובר הוא גם יום הזיכרון לעוברים ותינוקות שנפטרו בטרם עת

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות