יום רכבת ההרים- 16 באוגוסט

יום רכבת ההרים נחגג מדי שנה ב-16 באוגוסט. הסיבה לבחירת התאריך לא ברורה, אבל ההסבר הכי אמין שיש לבחירת היום הזה, הוא שבתאריך 16 באוגוסט בשנת 1898, נרשם הפטנט הראשון של נסיעה ברכבת הרים. התאריך 16 באוגוסט סומן על ידי ירידים, פארקים ומעריצים של רכבות הרים בכל רחבי העולם מאז שנות השמונים.

מקורה של רכבת ההרים הראשונה הוא רכבת שנקראה "הרי רוסיה". רכבת זו תוכננה במיוחד להתאים להרי הקרח הנמצאים מסביב לסנט פטרסבורג.
היא נבנתה על מדרונות השלג במאה ה- 15  ממגלשות בגובה של 24 מטר שחוזקו על ידי קורות עץ. בהרבה שפות, "הרי רוסיה" נשאר השם לרכבת ההרים. דווקא ברוסיה המודרנית שמה של רכבת ההרים הוא "הרי אמריקה" (American gorki).
כמה היסטוריונים טוענים שרכבת ההרים האמיתית הראשונה נבנתה בעקבות הזמנתה של מלכת רוסיה קתרינה הגדולה בשנת 1784 בגנים של אורינבאום בסנט פטרסבורג.
היסטוריונים אחרים מאמינים שרכבת ההרים הראשונה נבנתה על ידי הצרפתים. "הרי רוסיה של בלוויל" נבנתה בפאריז בשנת 1812 והיו בה קרונות עם גלגלים שננעלו ליתר ביטחון והיא נסעה במהירות גבוהה יותר.
רכבות ההרים אמנם נותנות לנוסעים תחושה של סכנה מיידית, אך מבחינה סטטיסטית הן בטוחות ביותר, והסיכוי להיפגע בהן בצורה הדורשת טיפול בבית חולים הוא 1 ל- 20 מיליון.




איך לחגוג את יום רכבת ההרים?
ברחבי ארה"ב מציעים רבים מהפארקים הגדולים ביותר מבצעים מיוחדים למבקרים ב-16 באוגוסט. המעריצים האדוקים של רכבות ההרים לא מוותרים על היום הזה כדי לנסוע ברכבת הרים ויש כאלה שאפילו לוקחים יום חופש מהעבודה בשביל זה.
אם אתם חובבי רכבת הרים, בואו לפארק שעשועים, סעו ברכבת הרים וצלמו את עצמכם למזכרת.

יום רכבת הרים שמח!



ה-16 באוגוסט הוא גם יום נפנף למצלמות המעקב

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות