יום הולדת לוונדר וומן- 22 במרץ

ה-22 במרץ הוא יום הולדתה של גיבורת העל, אשת החיל, הסופר אישה, ה-Wonder Woman.
הוונדר וומן היא דמות בדיונית שהופיעה לראשונה בחוברות הקומיקס של חברת DC Comics בדצמבר שנת 1941.
הדמות נוצרה על ידי ויליאם מולטון מרסטון (האיש שהמציא גם את מד לחץ הדם הסיסטולי ואת הפוליגרף), והיא בין הדמויות המפורסמות ביותר של גיבורי העל. הוונדר וומן היא אחת משלישיית גיבורי העל המובילה של DC, ביחד עם סופרמן ובאטמן.  


דמות הקומיקס הראשונה של וונדר וומן, משנת 1941 (קישור לספרי קומיקס של וונדר וומן)
וונדר וומן היא נסיכת האמזונות דיאנה (המבוססת על המיתולוגיה היוונית). יש לה כוחות על אנושיים וכלים שניתנו לה על ידי האלים האולימפיים, במטרה להביא לעולמנו שלום, אהבה ואחווה.

בעיבוד החדש של הדמות, קיבלה וונדר וומן את תכונותיה וכוחותיה מאלים מהמיתולוגיה היוונית: את היופי מאפרודיטה אלת האהבה והיופי, את החוכמה מאלת החוכמה והצדק אתנה, את כוחה הפיזי מאלת התבואה דמטר, ואת האינסטינקטים החייתים שלה מארטמיס, אלת הציד, חיות הבר והירח.
בקולנוע מגלמת את דמותה של וונדר וומן השחקנית הישראלית גל גדות. ביוני 2017 יצא הסרט וונדר וומן לבתי הקולנוע.

בין השנים 1975-1979 היתה סדרת טלוויזיה אמריקאית בשם Wonder Woman שבה כיכבה השחקנית לינדה קרטר בתור אשת החיל. עוד מידע על הסדרה וונדר וומן.
לינדה קרטר בסדרת הטלויזיה וונדר וומן, שנת 1978
למה ה-22 במרץ נחשב ליום הולדתה של וונדר וומן?
בניגוד לגיבורי על אחרים כמו סופרמן ובאטמן, סיפור הולדתה של וונדר וומן לא סופר באף פרסום שלה. חברת DC הודיעה על גבי לוח השנה שלה בשנת 1976 שהתאריך 22 במרץ הוא היום שבו נולדה וונדר וומן באי גן העדן. לא ברור למה הם בחרו דווקא בתאריך זה. יכול להיות שזה בגלל שזהו יום השוויון, האקווינוקס, היום בו האורך של היום והלילה הם שווים ומתחיל האביב, וזה מתאים לערכים שוונדר וומן מייצגת- שוויון וצדק.  



ה-22 במרץ הוא גם יום המים העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות