יום האוטיזם העולמי- 2 באפריל

יום האוטיזם הבינלאומי הוא יום שנקבע על ידי האו"ם במטרה להעלות את המודעות לאוטיזם ולהגדיל את קבלתם ושילובם של אוטיסטים בחברה.

יום האוטיזם נקבע על ידי האו"ם בשנת 2007 ומצוין בכל שנה מאז בתאריך 2 באפריל. יום זה הוא אחד מארבעת ימי הבריאות הרשמיים שנקבעו על ידי האו"ם.

אוטיזם היא הפרעה התפתחותית שכוללת קשיים בתחום הקשרים הבין-אישים ובתחומים החברתי, השפתי והתקשורתי, בהתנהגות סטראוטיפית ורפטטיבית ובהפרעה בכישורים החברתיים.
בעשור האחרון של המאה העשרים התברר, שלתסמונת הזו ולכל שאר תסמונות הקשת האוטיסטית יש קבוצות תסמינים נוספות כמו בעיות ויסות חושי (כמו עודף רגישות למגע וחוסר רגישות יחסי לכאב) ובעיות קואורדינציה. 
את המושג "אוטיזם" טבע הרופא ד"ר לאו קנר בשנת 1943, כשחקר קבוצה של 11 ילדים בבית החולים "ג'ונס הופקינס" במרילנד שבארה"ב. לילדים אלה היה כנראה אוטיזם קלאסי.
באותו זמן, תיאר מדען גרמני בשם ד"ר האנס אספרגר תופעה דומה לאוטיזם שנקראה על שמו, תסמונת אספרגר.

איך לציין את יום האוטיזם העולמי?
תוכלו ללמוד על אוטיזם, מספרים, סרטים וכד'. תוכלו להתנדב במקומות שבהם שוהים אוטיסטים כמו בהוסטלים. תוכלו לתרום לעמותות למען אוטיסטים או לקנות מתנות ממקומות שמעסיקים אוטיסטים ובכך לעזור לקידומם בחברה.

כפר עופרים מיסודה של אלו"ט, הוא מרכז תעסוקה לאנשים עם אוטיזם הנמצא ברמת השרון. יש לכפר חנות באינטרנט שאם תקנו ממנה, תתרמו לכפר. 
אהיל עם ציור משי ייחודי של אמנים אוטיסטים (קישור)
ה-2 באפריל הוא גם יום הפיוס ויום החמוס

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות