יום המודעות למתח נפשי - יום רביעי הראשון בחודש נובמבר

המתח משפיע על כולנו. הלחץ של מקום העבודה, הלחץ אם אין עבודה, הלחץ הכלכלי, הלחץ במשפחה, הכל גורם למערכות הגוף שלנו לייצר חומרים כימיים והורמונים בתגובה שאם לא נשחרר אותם, הם עלולים לגרום לנו לנזקים פיזיים ופסיכולוגים משמעותיים. 
המתח יכול להיות רוצח אמיתי, גם במקום העבודה וגם בחיי היום יום שלנו. בביולוגיה האנושית המתח משרת את מטרת ההישרדות- הוא זה שגורם לנו להבחין בסכנה ולהחליט אם להילחם או לברוח, אך החיים המודרניים הביאו לעודף בסיבות להרגיש מתח שרודפות אותנו יום יום.

המתח הנפשי גורם להתפתחות של דיכאון וחרדה, אבל יש לו גם השפעות פיזיות על הגוף. הוא יכול לגרום לבעיות עיכול, לחץ דם, כאבי שרירים, כאבי גב, לחץ בחזה, הפרעות שינה, בעיות בתפקוד המיני, מחלות לב, מיגרנות. התכווצויות שרירים, רגישות יתר של העור, סוכרת, אולקוס, פגיעה במערכת החיסונית ועוד. ישנם מחקרים שמצביעים על כך שמתח נפשי עלול לגרום להתפתחות מחלת הסרטן. 

יום המודעות למתח נפשי (סטרס) נועד להעלות את המודעות למתח היומיומי ולקדם את המאבק בדיכאון ובחרדות שלהם הוא גורם. הוא נועד לסייע ליחידים ולארגונים לשנות התנהגויות ואורח חיים שעלולים להוביל ללחץ מופרז. 
יום המודעות לסטרס הוקם על ידי האיגוד הבינלאומי לניהול מתחים (ISMA) כדי לסייע במתן מידע על מתח ואסטרטגיות כיצד להתייחס אליו ולטפל בו הן לחברות והן לאנשים פרטיים.



מתי יוצא יום המודעות למתח נפשי בשנים הקרובות?
2020- יום רביעי, 4 בנובמבר
2021- יום רביעי, 3 בנובמבר
2022- יום רביעי, 2 בנובמבר
2023- יום רביעי, 1 בנובמבר

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות