יום העיצוב הגרפי העולמי - 27 באפריל

יום הגרפיקה העולמי, שנקרא גם יום העיצוב הגרפי העולמי, מתקיים בכל שנה בתאריך 27 באפריל, יום היווסדה של המועצה הבינלאומית לאגודות לעיצוב גרפי (Icograda) בתאריך זה בשנת 1963. מטרת יום הגרפיקה העולמי היא להכיר לאנשים את עולם העיצוב הגרפי ואת תפקידו בעולם.

מה היה קורה אם לא היה עיצוב גרפי? דמיינו לרגע את העולם בלי כלי התקשורת הזה- יהיה תוהו ובוהו רציני, נכון? יהיה  בלתי אפשרי לזהות מוצרים עטופים בסופרמרקטים, יהיה בלבול בתחנות רכבת ובשדות התעופה, אי אפשר יהיה להתמצא בכבישים, האינטרנט יהיה רק ערימה של אותיות שחורות על מסך לבן ולא יהיו בכלל משחקים ואינסטגרם ופייסבוק... 

העיצוב הגרפי כולל עיצוב של טקסטים מודפסים, אריזות מוצרי צריכה, כרזות, פרסומות, שלטים, עימוד, עיצוב אתרי אינטרנט, ממשקים לטלוויזיה, איור, וידאו, אנימציה ועוד ועוד.... הוא מעצב את עולמנו ומשפיע על ההבנות, הדעות, הפעולות וההחלטות שלנו. העיצוב קובע את השפעת המידע, בין אם זה באמצעות צבע, צורה או סגנון, משלט הרחוב הקטן ביותר, אתרי האינטרנט שאנחנו גולשים בהם ועד המוצרים שאנו רוכשים או הספרים שאנחנו קוראים.

עיצוב גרפי הוא ענף בתקשורת החזותית. העיצוב הוא תהליך יצירתי שלרוב מעורב בו הלקוח והמעצב, ומבוצע בסוף על ידי הביצועיסט. המטרה של העיצוב הגרפי היא להעביר מסר ספציפי לקהל יעד בעזרת שילוב של טקסטים ותמונות. 

יש שיטות שונות ליצור שילוב של מילים, סמלים ותמונות כדי ליצור ייצוג חזותי של רעיונות ומסרים. המעצב הגרפי יכול להשתמש בשילוב של טיפוגרפיה, אמנות חזותית וטכניקות של פריסת עמודים כדי לייצר תוצאה סופית מאוזנת, ממוקדת וסימטרית.

ביום הגרפיקה העולמי, מעצבים גרפיים ברחבי העולם מתכנסים כדי לחגוג בדרכים מגוונות ולקיים דיאלוג ושיתוף פעולה עולמי שמטרתו לקדם את המשימה והחזון של ארגון Icograda. כיום רשת Icograda משתרעת על פני 67 מדינות ואזורים, המחברת בין מעצבי תקשורת ברחבי העולם הפועלים באופן קולקטיבי לקידום מעמד המקצוע. 

איך לחגוג את יום העיצוב הגרפי העולמי?

הסתכלו מסביבכם ותראו איך כל מה שבעולם, שיוצר על ידי בני אדם, מעוצב באיזושהי דרך גרפית. כשאתם גולשים באינטרנט, שימו לב לפרטים הקטנים והגדולים: מהו הגופן שהאתר משתמש בו? מהם הצבעים, הכפתורים, המבנה של האתר? הסתכלו על לוגואים של מותגים שאתם קונים, מאחורי כל דבר כזה עומד מישהו, אחד או יותר, שהקדיש מחשבה עמוקה כדי להביא את האתר למראה שלו. בכל מקום שתסתכלו תראו משהו שיש מאחוריו סיעור מוחות, שמישהו עיצב והקדיש מחשבה רבה ואנחנו בדרך כלל לוקחים כמובן מאליו. היום זה היום לשים לב לתהליך המחשבה, הדמיון והביצוע שמאחורי הדברים. 

נסו לעצב לוגו או כרטיס ביקור בעצמכם. אולי תרצו ללמוד עיצוב גרפי? אין ספק שזהו אחד מהמקצועות היצירתיים והנדרשים ביותר בעולם ובלעדיו העולם יהיה משעמם, חד גוני ויהיה בלתי אפשרי להתמצא בו. תוכלו לעצב מודעה, כרזה או כרטיס ולהעלות לרשתות החברתיות עם ההשאטג #worldgraphicsday


ה-27 באפריל הוא גם יום מספרי הסיפורים וגם יום החירות בדרום אפריקה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות