יום האינטרנט- 29 באוקטובר

הייתם יכולים לחיות יום אחד בלי אינטרנט? מצחיק שפעם חיינו בלעדיו והסתדרנו טוב מאד (לפחות האמנו שאנחנו מסתדרים) והיום אנחנו לא מסוגלים להסתדר בלעדיו אפילו יום אחד. חוץ ממי ששומר שבת אבל זה יום שהוא נח בו אז זה לא נחשב. אנחנו צריכים את האינטרנט בשביל העבודה, הלימודים, להסתדר בדרכים, לשחק, לתקשר אחד עם השני ואפילו בשביל להתאהב. יש אינספור דברים שאנחנו חייבים את האינטרנט בשבילם! 

האינטרנט נמצא בכל מקום. במחשבים, במצלמות חכמות שעוקבות אחרינו, בטלויזיה שלנו, בטלפונים ובטאבלטים ואפילו בשעונים חכמים. 

יום האינטרנט נועד לחגוג את שיא טכנולוגיית המחשוב והתקשורת שפרצה לחיינו בעשורים האחרונים של המאה הקודמת ומאז הלכה והתפתחה עד שהפכנו למכורים.

האותיות הראשונות שהועברו אי פעם ברחבי האינטרנט, שכלל שני מחשבים בלבד, היו "L" ו- "O". זאת כל התקשורת שהצליחו להעביר לפני שהרשת התרסקה, והם נאלצו לאתחל אותה מחדש כדי לתקן. זה קרה ב-29 באוקטובר 1969 כשלאונרד קליינרוק מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס וצ'ארלי קליין מאוניברסיטת סטנפורד ניסו לשדר ביניהם את המילה LOGIN. 

המונח אינטרנט, שבעברית נקרא "מרשתת", הוא קיצור של המונח "Interconnected Networks", שמתאר קבוצה של רשתות מחשבים המחוברות ביניהן. 

בהתחלה האינטרנט היה מיזם של משרד ההגנה האמריקאי. אבל בגלל לחץ בינלאומי נאלצה ארצות הברית בתחילה שנות ה-90 של המאה הקודמת לוותר על שליטתה באינטרנט. היום האינטרנט מנוהל בעיקר על ידי שורה של גופים בינלאומיים שמורכבים מנציגים מכל העולם שביניהם אנשי אקדמיה, ממשל, מסחר ואזרחים פרטיים. 

בישראל מוסדרת הפעילות באינטרנט על ידי איגוד האינטרנט הישראלי.

כל מדינה יכולה להחיל את החוקים שלה על גופים ובודדים שפועלים בה באינטרנט. יש מדינות כמו סין, סוריה ואיראן שמנצלות את היכולת הזאת כדי להגביל את הגישה של האזרחים שלהן לרשת.

בקוריאה הצפונית מותר להשתמש באינטרנט רק עם אישור מיוחד, והוא משמש בעיקר עבור מטרות ממשלתיות ועל ידי זרים. כמו שאתם מתארים לעצמכם, מעטים מאד האנשים שמותר להשתמש ברשת האינטרנט העולמית.

רוב האנשים והמוסדות משתמשים בשירותים מקוונים שמסופקים בחינם באמצעות רשת אינטראנט (רשת תקשורת מחשבים פרטית, המשמשת לפעילותו הפנימית של ארגון, הפועלת בטכנולוגיית האינטרנטשהגישה אליה מותרת רק למשתמשים בתוך הארגון)  המכונה Kwangmyong.

איך לחגוג את יום האינטרנט?

תמשיכו להשתמש באינטרנט כמו שאתם אוהבים וחייבים, רק תקדישו כמה מחשבות לתרומה שהוא נתן לחיינו ולזה שפעם הוא לא היה קיים. אל תקחו את האינטרנט היקר כמובן מאליו ובכל פעם שאתם מתעצבנים שאין לכם קליטת ווי פיי או שהאינטרנט איטי, תזכרו שפעם הוא לא היה בכלל. היינו מתקשרים אחד עם השני רק באמצעות דיבור בטלפון או פנים מול פנים, שולחים מכתבים בדואר שהיו מגיעים אחרי שבועות ואת התמונות שלנו היינו מפתחים בדפוס ומסדרים באלבום.


ה-29 באוקטובר הוא גם יום הרפובליקה בטורקיה , יום שלישי השחור ויום דייסת שיבולת השועל


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות