יום דייסת שיבולת השועל- 29 באוקטובר

יום דייסת שיבולת השועל נחגג בכל שנה בתאריך ה-29 באוקטובר לכבוד אחד מהמאכלים המגוונים והמוכרים ביותר בעולם. בחורף כשקר, אין כמו דייסת שיבולת שועל מנחמת ומזינה כדי להתחמם ולשבוע. 

שיבולת השועל היא דגן, שנחשב למזון על, אבל גם מזון בסיסי ובריא במחיר סביר שאפשר למצוא בכל רשתות השיווק והמרכולים.

בישראל יש אנשים שקוראים לשיבולת השועל בטעות קוואקר, כי מילה זו הפכה להיות שם גנרי לשיבולת שועל בגלל שזה שמו של אחד מהמותגים האמריקאים המוכרים ביותר של שיבולת שועל, חברת קוואקר.  עוד דוגמאות לשמות גנריים הם במבה לחטיף הבוטנים, פלאפון לטלפון סלולרי ועוד. 

דייסת שיבולת שועל היא מאכל בעל יתרונות בריאותיים רבים, כולל שמירה על המשקל ובריאות הלב. דייסת שיבולת שועל היא אופציה טובה יותר מרוב המזונות הקיימים בשוק לארוחת בוקר או כנשנוש באמצע היום.

ההיסטוריה של שיבולת השועל

שיבולת השועל תורבתה בסין העתיקה כבר בשנת 7000 לפני הספירה. במשך אלפי שנים היא נפוצה ברחבי העולם כאופציה למזון מוצק, מיוון הקדומה ועד שאר אירופה וצפון אמריקה. דייסת שיבולת השועל היא מזון בעל שורשים עתיקים אהוב כארוחה חמה ומזינה.

שיבולת השועל הפכה למרכיב בסיסי עבור אנשים רבים בכל רחבי העולם. למעשה, מחקר אחד מראה שלמעלה מ-80% ממשקי הבית בעולם המערבי מדווחים שהם מחזיקים שיבולת שועל בהישג יד כמזון בסיסי במזווה שלהם.

הדרך הכי פופולרית לאכול שיבולת שועל היא כדייסה לארוחת בוקר. במקום השני נמצאות עוגיות שיבולת השועל הטעימות והמזינות.

מה שנפלא בדייסת שיבולת השועל הוא שאפשר להיות יצירתיים איתה ולהפוך אותה לעוד יותר מעניינת ומגוונת ואף בריאה אם מוסיפים לה חתיכות של פירות כמו פרוסות בננה, חתיכות תפוח, תותים, פירות יער, אוכמניות ועוד.

איך חוגגים את יום דייסת שיבולת השועל?

הדרך הטובה ביותר היא לפתוח את היום עם דייסת שיבולת שועל לארוחת בוקר ולהיות יצירתיים.

איך מכינים דייסת שיבולת שועל?

מסתבר שזהו אחד מהמאכלים הכי פשוטים להכנה:

במיקרוגל - שמים בקערית מתאימה לבישול במיקרוגל כ-3 כפות של שיבולת שועל (40 גרם). מוסיפים 2/3 כוס מים או חלב מכל סוג (אפשר גם צמחי), מחממים במיקרו בעוצמה גבוהה במשך דקה או שתיים, בוחשים וזה מוכן.

בסיר- מרתיחים כוס מים או חלב מכל סוג שהוא, מוסיפים טיפונת מלח ו-1/3 כוס שיבולת שועל. מבשלים במשך דקה תוך כדי בחישה ומוזגים לקערית מתאימה.

תוספות אפשריות ויצירתיות לדייסת שיבולת שועל הן קינמון, אבקת קקאו, ריבה, זרעי צ'יה או פשתן, אגוזי מלך, פרוסות שקדים, חתיכות של פירות, תמרים קצוצים, חמאת בוטנים, סירופ או קוביות שוקולד ועוד, מה שבא לכם. 

לימדו על היתרונות הבריאותיים של שיבולת שועל

אנשים רבים אוכלים את הדייסה לארוחת בוקר בשביל לשבוע, בלי להיות מודעים ליתרונות הרבים שיש בשיבולת השועל לבריאות שלהם. שיבולת השועל מורידה את רמות הכולסטרול הרע ואת רמות הסוכר בדם ובכך תורמת לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם. היא גם עוזרת לירידה במשקל. 

בשיבולת השועל לא קיים החלבון גלוטן אך למרות זאת, שיבולת שועל רגילה אינה בטוחה למאכל לחולי צליאק מכיוון שבחלק ניכר ממנה עלול להימצא גלוטן בגלל ששדות שיבולת השועל נמצאים ליד שדות חיטה או דגנים אחרים המכילים גלוטן וייתכן מעבר של זרעים משדה לשדה, או שיימצאו בה עקבות של גלוטן בגלל שעובדה במפעל ביחד עם דגן המכיל גלוטן. בנוסף, לכ-15% מבין חולי הצליאק יש גם רגישות לחלבון אבנין המהווה את המרכיב העיקרי בחלבון שיבולת השועל. אפשר למצוא בחנויות טבע בדרך כלל שיבולת שועל נטולת גלוטן.

יום דייסת שיבולת השועל
יום דייסת שיבולת השועל - 29 באוקטובר

ה-29 באוקטובר הוא גם יום הרפובליקה של טורקיה וגם יום האינטרנט ויום שלישי השחור

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות