יום העיצוב התעשייתי - 29 ביוני

יום העיצוב התעשייתי הוא יום בינלאומי שנועד להוקיר את הקמת ארגון העיצוב העולמי (WDO) ב- 29 ביוני 1957.
תחשבו על כל החפצים, הרהיטים והמכשירים שהשתמשו בהם פעם ושראיתם אצל סבא וסבתא או ההורים שלכם, איזו דרך ארוכה הם עשו מהעיצוב המסורבל, הכבד והלא נוח של פעם ועד היום!
מי שאחראי להתפתחות של כל החפצים שבהם אנחנו משתמשים להנאתנו היום הם המעצבים התעשייתיים.

עיצוב תעשייתי עוסק ביצירה ופיתוח מוצרים. תהליך העיצוב מכיל שלבים של מחקר, חשיבה קונספטואלית, חדשנות רעיונית, אפיון צורני ומורפולוגי, פיתוח ותכנון, בקרה על תהליכי הייצור, שיווק, מכירה ושימוש במוצר.
תחום העיצוב התעשייתי הולך ומתפתח עם הזמן וכל הזמן עובר השבחה של האסתטיקה והשמישות של המוצרים.
ההיסטוריה של העיצוב התעשייתי החלה בתקופת המהפכה התעשייתית, באמצע המאה ה-19. לפני העיצוב התעשייתי הייתה מסורת של אומנות שימושית שאופיינה ביצירה של אובייקטים בבתי מלאכה מקומיים, בקצב שינויים וחידושים איטי ובסדרות קטנות. המהפכה התעשייתית פתחה את האפשרות להמציא ולייצר מכונות וחפצים חדשים.
במאה העשרים מעצבים תעשייתיים החלו לעצב מוצרים חדשים שהפכו למאפיינים של התקופה המודרנית- המטוס, האוניה, הרכבת, המכונית, הקטנוע, הטלוויזיה, הטלפון, כלי הבית, הרהיטים, התאורה וריהוט הרחוב - כל אלה ועוד רבים יוצרו במפעלים ועוצבו על ידי מעצבים תעשייתיים.

בין סגנונות העיצוב התעשייתי יש את הסגנונות הישנים מהמאה ה-19 כמו הארטס אנד קרפטס (Arts and Crafts), האר-נובו, האר-דקו (בצרפתית: Art déco) והסגנונות שהתפתחו מאוחר יותר כמו סטרים ליין, מינימליזם, מודרניזם ופוסט מודרניזם.
הנה דוגמא לספסלי רחוב יצירתיים ומקוריים שיעשו לכם חשק לעצור ולשבת. הספסלים הציבוריים הראשונים עוצבו על ידי האדריכל הצרפתי גבריאל דייויוד (Gabriel Davioud) בשנות ה -50 של המאה ה -19. דייויוד היה השותף הראשי של הברון ז'ורז'-אז'ן אוסמן ועבודותיו כללו את שער הכניסה המרהיב של פארק מונצ'ו, מזרקת סן-מישל ותיאטרון שאטלט בפריז.

ספסל עתיק בגני לוקסמבורג שבפריז שעוצב במאה ה-19
קטר רכבת משנת 1927 בפארק מטקאלף (Metcalfe Park) בקינגמן שבאריזונה


ה-29 ביוני הוא גם יום הבוץ וגם יום העצמאות של סיישל

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות