יום העצמאות של סיישל- 29 ביוני

הרפובליקה של סיישל היא מדינת איים באוקיינוס ההודי, ששוכנת 1,600 קילומטרים מזרחית ליבשת אפריקה, צפון מזרחית למדגסקר.
לסיישל יש מדינות איים שכנות: מאוריציוס וראוניון (שייך לצרפת) מדרום, והמלדיביים מצפון מזרח. סיישל היא מדינה קטנטנה, בגודל של בסה"כ 455 קמ"ר, אך היא מושכת אליה תיירים רבים מדי שנה שרוצים ליהנות מהחיים הטובים שיש לגן העדן הטרופי הזה להציע.
העדות המתועדת הראשונה להגעת האדם לסיישל היא משנת 1505, כאשר אל האיים הגיעו שייטים פורטוגזים שהיו בעיקר שודדי ים. בשנת 1756 תפסו הצרפתים את האיים וקראו להם על שמו של שר האוצר הצרפתי דאז, ז'אן מורו דה סיישל.



בשנת 1814, לאחר הרבה שנים של מאבקים על השליטה בסיישל בין הבריטים לצרפתים, האיים עברו לבריטים והפכו למושבה של הכתר הבריטי. רק בשנת 1976, בתאריך ה-29 ביוני, קיבלה המדינה עצמאות מבריטניה.

השפות המדוברות בסיישל הן אנגלית, קריאולית סיישלית וצרפתית, השפות ששימשו את תושבי האיים במהלך ההיסטוריה של חילופי השלטונות בה.



תיירות בסיישל
עיר הבירה של סיישל היא ויקטוריה והיא נמצאת בצד הצפון מזרחי של האי מאהא. בסמוך לעיר נמצא נמל התעופה הבינלאומי סיישל. כמה חברות אירופיות וישראליות מקיימות טיסות סדירות לאי כמו גם חברת התעופה המקומית, "אייר סיישל". הטיסה לסיישל אורכת שש שעות בלבד בטיסה ישירה.
רוב התחבורה בין האיים מתנהלת באמצעות מעבורות. בכבישי האיים כלי הרכב נוסעים בצד שמאל (כמו באנגליה, אוסטרליה ויפן).
התיירים אוהבים את סיישל בגלל חופי הים הלבנים המדהימים עם פירות קוקוס ענקיים וים שקט בצבע טורקיז, העיר ויקטוריה הקטנה אך התוססת והצבעונית, צבי הים הענקיים, הפינות השקטות המבודדות ולעומתם אתרי הנופש שוקקי החיים.
מי שאוהב פעילות ספורטיבית ימצא במים של סיישל פעילויות צלילה ושנירקול בשוניות האלמוגים, או שחייה עם צבים. באי עצמו אפשר לטפס על הסלעים ולבקר בגנים הבוטניים המרהיבים ביופיים, במוזיאון הלאומי להיסטוריה, בשוק הצבעוני של ויקטוריה, בשמורת ואל דה מאי, שמורת האי אריד ושמורת איל קוקו.

בסרטון: האי פראלין (Praslin), האי השני בגודלו בסיישל, השוכן כ- 53 ק"מ מצפון מזרח למאהה. 





דגל סיישל
דגל סיישל אומץ רשמית ב-18 ביוני 1996. צבעי הדגל מסמלים את העתיד וההתפתחות של המדינה. הנה המשמעות של כל צבע: כחול - השמים והים המקיף את האי. צהוב - השמש, אשר נותנת את אור החיים. אדום - העם, ועבודתו לקראת אחדות ואהבה. לבן- הצדק החברתי וההרמוניה. ירוק- הסביבה, הצומח, הקרקע ומשאביה.

המטבח המקומי הקריאולי כולל בעיקר דגים ופירות ים בבישול פיקנטי.

את חגיגות יום העצמאות הסיישלי מבלים התושבים ביום חופש רשמי, עם המשפחות בפיקניקים וטיולים, ובלילה מאירים את השמיים זיקוקים מרהיבים.

צב ענק באי לה דיג (La Digue) מקור התמונה


בריכת בית מלון בסיישל (מקור התמונה)


ה-29 ביוני הוא גם יום הבוץ וגם יום העיצוב התעשייתי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות