יום הבוץ- 29 ביוני

הרבה אנשים לא אוהבים בוץ. בוץ הוא סוג של מטרד. ברגע שיורד גשם, הכל מתמלא בבוץ וכולם שונאים אותו. הבוץ מלכלך את הנעליים, הבגדים, האוטו, הרצפה, הרהיטים והוא מכער את הכל.
לבוץ יש מוניטין גרוע. אילו יתרונות יש לחומר החלקלק הדביק והמלוכלך הזה? מה כבר יש לו להציע?
מסתבר שהבוץ הוא לא נורא כל כך ואפילו דבר חיובי. מחקרים רבים הראו שלבוא במגע עם קצת לכלוך וחיידקים זה בריא לנו ועוזר לבנות את המערכת החיסונית, בניגוד לחיים בסביבה סטרילית שהופכים את הגוף לפגיע מאד. דווקא חיים בסביבה נקיה מדי מלאה בחומרי ניקוי, פחות בריאים מחיים שבהם מתלכלכים ומשתכשכים מדי פעם בבוץ.
בבוץ יש גם מינרלים רבים שבריאים לעור, ואנשים משלמים מאות שקלים כדי לעשות מסיכות בוץ ואמבטיות בוץ בספא.
יוצרי יום הבוץ הבינלאומי רצו למצוא דרך לעזור לכל הילדים ברחבי כדור הארץ להרגיש קרובים יותר זה לזה ... ומהי הדרך הטובה ביותר לעשות את זה אם לא באמצעות כדור הארץ עצמו? יום הבוץ הבינלאומי הראשון התקיים בשנת 2009 במדינות שונות, ביוזמתם של ג'יליאן מק'אוליף מאוסטרליה ובישנו בהטה מנפאל. מאז, בכל שנה חוגגים במדינות רבות את יום הבוץ, בלי הבדלי גזע, דת, גיל ומין.
איך חוגגים את יום הבוץ?
יש המון דרכים לחגוג את יום הבוץ הבינלאומי, אבל לכולן יש דבר אחד במשותף: צריך להתלכלך. היום הזה יכול להיות כיף במיוחד אם יש לך ילדים, כי מי אוהב הכי להתלכלך אם לא ילדים? אפשר לעשות פעילויות יצירה בבוץ כמו לבנות פסלים או עוגות מבוץ. אפשר למרוח את הגוף בבוץ ולעשות מלחמת בוץ. בצרפת למשל עושים תחרויות ריצה שכוללות גם זחילה בבוץ מתחת לרשתות לכבוד יום הבוץ. 
לותר ברבנק, בוטנאי אמריקאי אמר: "כל ילד צריך עוגות בוץ, חגבים, חרקי מים, ראשנים, צפרדעים, צבי בוץ, תותי בר, ​​בלוטים, ערמונים, עצים לטפס. נחלים לדשדש ... דבורים, פרפרים, לאמץ בעלי חיים שונים לחיות מחמד, שדות שלף, אצטרובלים, סלעים, חול, נחשים וצרעות; כל ילד שהדברים האלה נמנעים ממנו נשלל ממנו החלק הטוב ביותר של ... חינוך. "

בתמונה: דוגמא לפעילות ספורטיבית בבוץ, במסגרת ה-Mud Day קישור לסרטון יוטיוב
(יום הבוץ הבינלאומי אינו יום ה- Mud Day שהינו אתגר אקסטרים שמקיימת חברת A.S.O בימים שונים ברחבי העולם). 




ה-29 ביוני הוא גם יום העצמאות של סיישל וגם יום העיצוב התעשייתי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות