יום הטורטליני- 13 בפברואר

ה-13 בפברואר הוא יום מיוחד לחובבי הפסטות הממולאות האיטלקיות - יום הטורטליני!

הטורטליני הם כיסוני פסטה ממולאים בצורת טבעת שמזכירה צדף, בדרך כלל בתערובת של בשר, גבינה או ירקות (בעיקר תרד, בטטה ודלעת).

מקור הטורטליני הוא מאמיליה, בולוניה ומודנה שבאיטליה. הם מוגשים בעיקר עם מרקים או ברוטב שמנת וראגו (רוטב בשרי). הרטבים שהם מוגשים איתם מבוססים בדרך כלל על חמאה, שמן זית, עגבניות, פטריות וגבינות וטעמם נעשה כך שלא יאפילו על טעמו של מילוי הטורטליני.
מקור השם טורטליני (באיטלקית: Tortellini) הוא מהמילה "טורטלו", שפירושה באיטלקית הוא עוגה.
הפעם הראשונה שבה הוזכר הטורטליני בהיסטוריה היא בשנת 1664, בספר "כלכלת העיר בווילה" (L'economia del cittadino in villa) שבה הוא תואר מבושל בחמאה. במקור הטורטליני נועד למחזר את שאריות הבשר משולחנות האצילים העשירים עבור העניים שבאזור.

בשנת 1842 תיאר הנוסע הביבליוגרף הצרפתי אנטואן קלוד-פסקוין את הטורטליני הממולא בבשר בקר, חלמון ביצה וגבינת פרמזן.
האח הגדול של הטורטליני הוא הטורטלוני (Tortelloni). זוהי גירסה גדולה יותר עם מלית ירקות, המוגשת עם רוטב ולא עם מרק.


חברי ארגון שנקרא "המסדר המלומד של הטורטליני" בעיר בולוניה שבאיטליה חובשים כובעים מיוחדים בצורת טורטליני, בצבעי אדום וזהב, למפגשים שלהם. הם גם עונדים סרט סביב צווארם ​​עם תליון טורטליני מזהב. חברי המסדר מקדישים את חייהם לשימור הטורטליני המסורתי.
מקור התמונה
ישנן דרכים רבות להכין טורטליני. לכבוד יום הטורטליני, לימדו להכין אותו ממולא במה שאתם אוהבים, ולהיעזר בעשרות אלפי המתכונים שיש ברשת. אפשרות נוספת היא לצאת למסעדה איטלקית ולהזמין טורטליני.


Con appetito!

ה-13 בפברואר הוא גם יום הרדיו וגם יום מאוהב בעצמי בטירוף

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות