יום מאוהב/ת בעצמי בטירוף- 13 בפברואר

כמו שאפשר לנחש, הסיבה לחגוג את יום ה"מאוהב/ת בעצמי בטירוף" ב-13 בפברואר, יום לפני חג האהבה הבינלאומי, היא ברורה. אם מחר אנחנו חוגגים את יום האהבה לבני הזוג שלנו ומתמקדים בהם, היום זה היום לאהוב את עצמנו ולשים את עצמנו לפני אחרים ללא אשמה. 

אהבה עצמית היא האמונה שאתה אדם יקר ערך וראוי. כשיש לנו השקפה חיובית על עצמנו אנחנו בטוחים בעצמנו ובמקומנו בעולם.

לפני שאנחנו חוגגים את הזוגיות שלנו, אנחנו קודם חייבים לוודא שאנחנו גם החברים הכי טובים של עצמנו. כי רק אם נאהב את עצמנו, נוכל גם לאהוב את האחר. כי כשאנחנו אוהבים את עצמנו, אנחנו יכולים להיות בזוגיות בריאה שבה אנחנו לא מרצים כל הזמן ומוותרים על עצמנו. בזוגיות בריאה אנחנו נמצאים במקום שטוב לנו, ואם לא אנחנו הולכים.

אהבה עצמית נתפסת גם כצורך אנושי בסיסי לדאוג לעצמנו ולהילחם למען עצמנו, אבל גם כפגם מוסרי, כשהיא נתפסת כאנוכיות, התנשאות, אגוצנטריות, נרקיסיזם וכד'. לאורך השנים המושג אהבה עצמית קיבל קונוטציה חיובית יותר באמצעות תנועות חברתיות, מצעדי גאווה, מחאות של אהבה עצמית, עידן ההיפים, התנועה הפמיניסטית של העידן החדש וכן העלייה במודעות לבריאות הנפש המקדמת אהבה עצמית, באימונים אישיים ובקבוצות עזרה עצמית ותמיכה, כמו גם קבוצות הפועלות למניעת שימוש בסמים והתאבדויות.

אהבה עצמית קודמה לראשונה על ידי דור הביט של שנות החמישים ובשנים הראשונות של עידן ההיפים בשנות השישים. לאחר שהיו עדים לתוצאות ההרסניות של מלחמת העולם השנייה ולמה שקורה במלחמת וייטנאם, חברות מערביות (במיוחד צפון אמריקה) החלו לקדם "שלום ואהבה" כדי לייצר אנרגיה חיובית שתביא שלום ולהילחם בתעשיות מזהמות ומזיקות לסביבה.   

המקור של יום המאוהב/ת בטירוף בעצמי

כריסטין ארילו, מחברת הספר Madly in Me Book וגורו העזרה העצמית, היא היוצרת של יום המאוהב.ת בעצמי בטירוף. בספר שלה היא מלמדת איך לאהוב את עצמנו ומה הכוונה לאהבה עצמית בכלל על פי העקרונות הבאים:

  • לתת לעצמכם קודם ללא אשמה.
  • לשטוף את עצמכם במילים אוהבות במקום בביקורת והשוואה
  • ללכת על החלומות שלכם בהתמדה ובאומץ
  • לבחור את המצבים והיחסים שמשמחים אתכם 
  • לגלות ולחקור את המחשבות והרצונות העמוקים ביותר שלכם- ולפעול על פיהם.
איך לחגוג את יום המאוהב/ת עצמי בטירוף?
לאהוב את עצמך זה אומר לקבל את עצמך עם כל החסרונות והיתרונות ולהעריך את עצמך ללא שום תנאים. לאהוב את עצמך זה ההיפך מלמדוד את עצמך ולהחליט כמה אתה שווה לפי איך שאחרים מתייחסים אליך. היום הוא היום להחליט שאתם אוהבים את עצמכם ללא כל תנאי, לדאוג לכך שאתם נמצאים בראש סדר העדיפויות שלכם ולדאוג שיהיה לכם טוב במקום שאתם נמצאים, בלי להרגש אשמה או בושה. 
אז רגע לפני יום האהבה למישהו אחר שחל מחר, תדאגו לאהוב את מי שאתם באמת נמצאים איתו 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, כל ימי חייכם- אתם!!

ה-13 בפברואר הוא גם יום הרדיו וגם יום הטורטליני

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות