יום הרדיו- 13 בפברואר

פעם כשרצינו לשמוע חדשות או מוזיקה, היינו מסתפקים ברדיו הצנוע שיעדכן אותנו במה שקורה בעולם פעם בשעה.
כשרצינו לשמוע שיר שאנחנו אוהבים, בלי לקנות את כל התקליט, היינו מקליטים אותו מהרדיו (ואף אחד לא אמר שזה לא חוקי). היינו יושבים עם האצבע על כפתור ההקלטה, ואיך שהשיר היה מתחיל היינו לוחצים עליו מהר ומחכים עם האצבע על כפתור ההפסק. איזה מעצבנים היו הקריינים שהיו חייבים לדבר ברקע של תחילת השיר או להיכנס בסופו...





אונסק"ו הכריז ב-2011 על יום הרדיו שיתקיים ב-13 בפברואר בכל שנה, כדי לחגוג את חשיבות הרדיו בחיינו. ההצעה לקיים את היום הזה הועלתה על ידי ספרד. אמנם אנחנו התקדמנו מאז ויש לנו טלוויזיה ואינטרנט בהישג יד, אנחנו יכולים להתעדכן בחדשות מדי שנייה ויכולים גם להוריד ולשמוע שירים בלי הגבלה, אבל עדיין יש מקומות בעולם שבשבילם הרדיו הוא נס טכנולוגי. יש אוכלוסיות שלמות בעולם שאין להן גישה לטכנולוגיות המידע המודרני. כפרים עניים באפריקה מתאספים סביב הרדיו היחיד בסביבה בכל ערב כדי לשמוע מה קורה בעולם, ולהאזין למוסיקה ונאומים. ילדים ביישובים חקלאיים מרוחקים באוסטרליה לומדים בבית הספר דרך הרדיו.
אנימציות של רדיו

הרדיו הוא כלי מרכזי בחיינו. בישראל יש כ-20 תחנות רדיו שמשדרות תכנים שונים כמו סוגי מוזיקה שונים, תוכניות אקטואליה, יעוץ ועוד, תחנות לאוכלוסיות שונות כמו עולים מרוסיה, דתיים, ערבים ועוד. אפשר גם לשמוע דרך האינטרנט תחנות רדיו רבות מרחבי העולם.



אגב, אם חשבתם שאתם לא צריכים רדיו בבית ושהמכשיר הזה כבר עבר מן העולם, דעו שלזמן חירום, כמו מלחמה או רעידת אדמה גדולה, צריך להצטייד ברדיו טרנזיסטור עם בטריות, למקרה שהחשמל והאינטרנט לא יעבדו. לכן כדאי לכם שיהיה לכם רדיו בבית על כל צרה שלא תבוא. 

אז מה התחנה האהובה עליכם ברדיו? מה אתם שומעים כשאתם נוסעים או בבית? 





ה-13 בפברואר הוא גם יום הטורטליני 
וגם יום מאוהב בעצמי בטירוף

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות